شورای شهرصفحه اصلی

صادقی: مدیریت شهری بدون کار فرهنگی و مشارکت رسانه ها نمی تواند اهداف خود را میسر سازد

/خبرنگار: سعید زاهدی/

به گزارش شوراآنلاین، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر مدیریت شهری به دنبال آن است که برنامه های خود را محقق سازد و تحقق این برنامه ها در راستای اهداف تعیین شده باشد باید کار فرهنگی انجام دهد، این مهم از طریق تولید محتوا و رسانه صورت می گیرد‌ و لذا حمایت از اقدامات فرهنگی و نهاد های فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد.

احمد صادقی در جمع اعضای کانون تهیه کنندگان رسانه های دیدار گفت: ما هم اکنون در حال تدوین برنامه ۵ ساله چهارم توسعه شهر تهران هستیم اما نیک می دانید اگر مشارکت رسانه نباشد این برنامه ها به بار نخواهد نشست.

صادقی با بیان اینکه چالش مهم جهان امروز تولید محتوا است گفت: هنر ما در مدیریت شهری باید این باشد که از ظرفیت وسیع و عظیم شما عزیزان در حوزه رسانه های دیداری در تولید محتوا استفاده کنیم. گرچه اثر گذاری چنین اقداماتی زمان بر است اما به یقین تاثیر گذاری آن عمیق خواهد بود.

وی افزود : مدیریت شهری تهران خود را ملزم می داند از نهاد های فرهنگی حمایت کند و این حمایت می تواند از طریق در اختیار قرار دادن مکان هایی به نهاد های فرهنگی باشد.

صادقی در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت شهری در این دوره از نقد استقبال می کند گفت: برنامه های مدیریت شهری نیاز به فرهنگ سازی و نقد در قالبهای گوناگون از قبیل طنز دارد و ما از اینکه نقد شویم استقبال هم می کنیم.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر یکی از برنامه ها مهم در برنامه ۵ ساله چهارم توسعه شهر تهران تخقق شهرداری غیر حضوری است. در نظر داشته باشید اگر شهرداری غیر حضوری محقق شود یعنی مراجعه به شهرداری برای پرداخت عوارض و اخذ مجوز ها کاهش یابد در طول سال سفر های درون شهری به طرز قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
این یعنی ترافیک کمتر و در نتیجه آلودگی هوای کمتر. در چنین شرایطی برای تسریع در تحقق این امر و پذیرش آن از سوی شهروندان نیاز به فرهنگ سازی از طریق تولید محتوا و تولیدات رسانه ای داریم. این ها باید تصویر سازی شود.

صادق افزود: شما ببینید با راه اندازی یک اپلیکیشن به نام ۳۰۷۰ در حوزه تامین اجتماعی ۸۰ میلیون سفر درون شهر کاهش می یابد چرا این موارد رسانه ای نمی شود؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری بدون کار فرهنگی نمی تواند اهداف خود را میسر سازد و اگر ما می خواهیم موضوعاتی نظیر استفاده از حمل و نقل عمومی را در بین شهروندان جا بیاندازیم باید کار فرهنگی کنیم. اگر به دنبال تسری سبک زندگی ایرانی هستیم حتی در فرا مرز ها باید کار فرهنگی کنیم و لذا این حمایت ها باید از حوزه رسانه و فرهنگ صورت گیرد.

در این جلسه هم اندیشی همچنین اعضای کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری به بیان موضوعات ، مشکلات و موانعی پرداختند که بر سر راه تولیدات رسانه ای قرار دارد و مدیریت شهری تهران می تواند در حمایت از تولیدات رسانه ای با هدف فرهنگ سازی و بهبود کیفیت زندگی شهروندان در این راه موثر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا