مدیریت شهری

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: اتخاذ تدابیر ویژه برای بافت فرسوده منطقه۹ متناسب با محدودیت های فرودگاه مهر آباد

احمد صادقی در بازدید از منطقه ۹ شهرداری تهران : رفع مشکلات عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه۹ شهرداری تهران ضمن دیدار با شهروندان، در جریان مشکلات و مسایل منطقه قرار گرفت و با مدیران شهری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، احمد صادقی با حضور در منطقه۹ گفت: اعتقاد ما بر این است که نمی توان برای مشکلات مناطق تهران یک نسخه واحد پیچید، به عنوان نمونه ما برای بافت فرسوده تسهیلاتی در نظر می گیریم و در پرداخت عوارض معافیت هایی در نظر گرفته می شود اما بافت فرسوده ای که در منطقه ۹ و در مجارت فرودگاه مهر آباد است با توجه به محدودیت های ارتفاع و خط آسمان امکان استفاده از آن را برای ساکنین اطراف فرودگاه فراهم نمی کند.

صادقی ضمن بازدید و در نشست با مدیران شهری که با حضور مرتضوی شهردار منطقه۹ نیز همراه بود پس از شنیدن موضوعات و مسایل موجود گفت: خاصیت این دیدار ها این است که موضوعات و مسائل مناطق مطرح می شوند و اگر نیاز به ارائه طرح یا لایحه از سوی شورا و شهرداری باشد پس از تدوین در صحن شورا مطرح و تصمیم گیری می شود تا نسبت به رفع این موارد اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که نمی توان برای مشکلات مناطق تهران یک نسخه واحد پیچید، به عنوان نمونه ما برای بافت فرسوده تسهیلاتی در نظر می گیریم و در پرداخت عوارض معافیت هایی در نظر گرفته می شود اما بافت فرسوده ای که در منطقه۹ و در مجاورت فرودگاه مهر آباد است با توجه به محدودیت های ارتفاع و خط آسمان امکان استفاده از آن را برای ساکنین اطراف فرودگاه فراهم نمی کند.

وی افزود: از این رو می بایست منطقه به منطقه لوایحی تنظیم شود و به اقتضا و موضوعات خاص همان منطقه اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهای خدمات و عوارض در شورای شهر وضع و مصوب می شود و عوارض و بهای خدمات ویژه ای برای فرودگاه مهرآباد بایستی وضع شود تا جبران کننده خسارات و مشکلاتی باشد که برای شهروندان تهران بوجود می آورد.

صادقی در ادامه اظهار داشت: طرح راه اندازی اتوبوس برقی از آزادی تا میدان امام حسین مدت هاست که مطرح است اما به دلیل نبود بودجه محقق شده، می توان هزینه این طرح را از عوارض مجموعه فرودگاه تامین کرد، مانند اقدامی که در منطقه ۲۲ انجام و اولویت تامین سرانه های آموزشی و خدماتی آن منطقه در لوایحی که برای آن به تصویب رسید در نظر گرفته شد.

وی در خاتمه گفت: در منطقه۹ شهرک های نظامی وجود دارد، این شهرک ها برای خود قوانین دارند و شهرداری برای این شهرک ها نیز خدمات دهی می کند در صورتی که در حیطه اختیارات شهرداری نیستند، لذا هزینه این خدمات بایستی صرف تامین سرانه های دیگر برای شهروندان این منطقه باشد و اینها هرکدام نیازمند لوایح جداگانه است که باید از سوی شهرداری ارایه شود.

مرتضوی شهردار منطقه۹؛ تبدیل چالش فرودگاه مهرآباد به فرصت توسعه در غرب پایتخت

سید رحیم مرتضوی شهردار منطقه۹ با تاکید برمشکلات خاص منطقه گفت: پهنه وسیعی از زمین های منطقه در تصرف فرودگاه مهر آباد و شهرک های نظامی قرار دارد که این مساله معضلات خاصی برای ساکنین ایجاد کرده ا ست.

وی با اشاره به وجود فرودگاه مهر آباد و دانشگاه هوایی شهید ستاری در پهنه منطقه اضافه کرد: خدماتی از سوی شهردار منطقه در حوزه نگهداشت به این اماکن ارائه می شود که این مساله موجب تخصیص منابع اعتباری و مالی برای مدیریت شهری منطقه می باشد.

مرتضوی با تاکید بر پایین بودن سرانه های شهری در منطقه۹ عنوان کرد: بخشی از عوامل فقدان سرانه پایین خدماتی، فضای سبز، آموزشی و فرهنگی در محدوده منطقه به تصرف پهنه وسیع زمین توسط این نهادها و نیز فرودگاه مهر آباد باز می گردد.

وی ادامه داد: پس از تملک اراضی متعلق به وزرات دفاع، هم اکنون مذاکراتی با ارتش و وزارت آموزش و پرورش به منظور تملک باقی اراضی در جریان است تا روند اجرای پروژه تسریع شود که امید داریم با افتتاح پروژه ها در آینده ای نزدیک، سرانه فضاهای شهری از جمله امکانات فرهنگی و ورزشی و فضای سبز در منطقه افزایش پیدا کند.

سید رحیم مرتضوی وجود بافت فرسوده و املاک ریز دانه را از معضلات مهم و عمده منطقه ۹ برشمرد و گفت: یکی از عوامل رکود ساخت و ساز در منطقه که مشکلات بسیاری پیش روی شهروندان و مدیریت شهری ایجاد کرده به محدودیت های ناشی از قوانین شهرسازی مربوط به وجود فرودگاه مهر آباد مربوط است که این مساله ضمن کاهش انگیزه سازندگان و شهروندان باعث کاهش درآمد شهرداری منطقه نیز شده است.

شهردار منطقه۹ در ادامه تصریح کرد: آلودگی صوتی، آلودگی های زیست محیطی، گره ترافیکی در غرب پایتخت، رکود ساخت و ساز و نیز توقف توسعه در محدوده منطقه از دیگر معضلات ناشی از وجود فرودگاه مهرآباد است.

وی ادامه داد: علیرغم چالش ها و تحمیل انواع معضلات ناشی از وجود فرودگاه متاسفانه منافع نصیب شهروندان و مدیریت شهری منطقه نمی شود.
مرتضوی ضمن تاکید بر ملی بودن موضوع فرودگاه مهرآباد خواستار تدوین لایحه خاص توسعه منطقه۹ و نیز آسیب شناسی ناشی از وجود فرودگاه و اماکن نظامی در حوزه های مختلف شهرسازی، عمرانی، خدماتی و ترافیکی در شورای اسلامی شهر تهران شد.

شهردار منطقه۹ در پایان تصریح کرد: امیداست با تدابیر لازم بتوان چالش فرودگاه مهرآباد را به یک فرصت برای توسعه منطقه تبدیل کنیم.

مجیدی معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی منطقه۹؛ افزایش سرمایه اجتماعی با شفافیت و ارتقاء سلامت اداری

در ادامه میثم مجیدی معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری منطقه ۹ نیز در این جلسه با تقدیر از رویکرد دغدغه مند شورای اسلامی شهر تهران گفت: شفافیت و ارتقاء سلامت اداری در مدیریت شهری باعث افزایش سرمایه اجتماعی در شهر شده است.

وی با تاکید بر لزوم هوشمند سازی فرایندهای شهرداری گفت: ایجاد سیستم یکپارچه و هوشمند همزمان با ارتقاء زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری باعث بهبود کارآمدی و خدمت رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا