مدیریت شهری

در رزمایش بزرگ قرارگاه پدافند زیستی منطقه ۱۹ مطرح شد: منطقه ۱۹ الگوی منتخب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی

رزمایش بزرگ قرارگاه پدافند زیستی منطقه ۱۹ (سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) با حضور فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، جانشین فرمانده پدافند زیستی سپاه تهران بزرگ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر، شهردار منطقه ۱۹ و جمعی از تلاش گران عرصه سلامت و مبارزه با کرونا در میدان مرکزی میوه و تره بار شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این همایش دکتر علیرضا زالی منطقه ۱۹ را بعنوان یکی از موفق ترین الگوهای طرح شهید سلیمانی اعلام کرد و با اشاره به پیچیدگی های اجرای طرح سلیمانی در این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی گسترده وجمعیت ساکن در آن گفت: اقدامات صورت گرفته در این طرح و موفقیت های چشمگیر آن در تحقق اهداف از پیش تعیین شده این طرح بسیار کارآمد و ستودنی است.
به گفته این مسئول، منطقه ۱۹ به سرعت و با تلاش عوامل این طرح از یک منطقه قرمز در تهران به یک منطقه کم خطر تبدیل شده و این شرایط در چندین روز متوالی نیز استمرار دارد. ضمن اینکه به لحاظ برخورداری از بالاترین میزان تست سریع نسبت به سرانه جمعیتی آن و رشد چشمگیر انجام تست PCR ، مدل موفقی نیز در شهر تهران محسوب می شود.

او تصریح کرد: برخی از کارهای خلاقانه و مبتکرانه این منطقه می تواند بعنوان الگوهای موفق عملیاتی و اجرایی برای سایر مناطق باشد که از جمله آنها استفاده بهینه و هوشمندانه از ظرفیت آموزش و پرورش در این منطقه از طریق سامانه شبکه شاد به منظور ترویج وگسترش برنامه های بهداشتی بوده که در قالب پخش کلیپ های متنوع و جذاب با استفاده از پلتفرم مهم و تاثیر گذار صورت گرفته و در افزایش سلامت عمومی شهروندان بسیار مؤثر بوده است.

همچنین اقدامات زحمت کشان این عرصه و برنامه ریزی بسیار خوب برای شکل گیری کار تیمی جای تقدیر دارد و درعین حال نیز تلاش مدیریت شهری و همکاران عزیز ما در شهرداری منطقه ۱۹ با در اختیار گذاشتن سراهای محلات گویای اوج همکاری بین بخشی است.

در این رزمایش سردار حسینی جانشین قرارگاه زیستی سپاه تهران بزرگ نیز ضمن تشکر از مدافعان سلامت، ایثار و از خود گذشتگی آنان در دفاع از جان انسان ها را برگ زرینی در تاریخ ایران دانست که در این راه نیز ۱۰ مدافع سلامت در منطقه ۱۹ به مقام شهادت نایل شده اند.

او دلیل انتخاب میدان مرکزی میوه و تره بار را برای برگزاری این رزمایش، موقعیت ویژه آن به دلیل اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر در این مکان و تردد روزانه ۱۰۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: در این مرکز تست کرونا به مدت ۳ روز انجام می شود ضمن اینکه در محلات منطقه نیز کار خدمات رسانی بصورت مستمر در حال انجام است.

سرهنگ احمد یوسف پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر از دیگر سخنرانان این مراسم بود که به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بیش از ۶۰۰ نفر بسیجی در قالب تیم های حفاظتی و غربالگری خانه به خانه و بیش از۸۰ نفر در قالب ۸ تیم مراقبتی در سراهای محلات اشاره کرد و گفت: به همت خدمات و همکاری شهرداری منطقه ۱۹ تاکنون ۱۰۰ درصد خانواده ها در این طرح غربالگری شده اند.

در حاشیه این رزمایش علی توکلی شهردار منطقه نیز درخصوص اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: این طرح در ۸ پایگاه شامل سراهای خانی آباد شمالی، خانی آباد نو، بهمنیار، شریعتی شمالی و جنوبی، دولتخواه شمالی و جنوبی و نعمت آباد اجرا شده است.

درهمین راستا ضمن آماده سازی زیرساخت های اجرایی این طرح، ۲۰ هزار بروشور آموزشی نیز با موضوع پیشگیری از کرونا، اقدامات ضروری پس از بروز علائم بیماری، قرنطینه خانگی، مراقبت های پس از قرنطینه و ترخیص توزیع و اطلاع رسانی های لازم نیز در قالب نصب بنر در نقاط پرتردد محلات منطقه انجام شد.

او ادامه داد: توزیع مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح و ماسک در سراهای محلات بین مراجعه کنندگان از دیگر اقدامات اجرایی در این طرح بوده است.

براساس این گزارش تقدیر از خانواده شهید مصطفی علیدادی، تقدیر از مدافعان سلامت و توزیع سبدهای کالا در قالب کمک های مؤمنانه از برنامه های جانبی این رزمایش بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا