سیاسیصفحه اصلی

چمران:قرار نیست برای جذب آراء خاکستری کارناوال راه بیندازیم /احتمال دارد قالیباف و رئیسی کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ نشوند

مهدی چمران عضو شورای ائتلاف اصولگرایان می گوید: مشخص نیست که قالیباف و رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ حضور پیدا کنند و نمی توان بر پایه احتمالی که مشخص نیست احتمالات دیگری را مطرح کرد. حتی احتمال دارد هیچ کدام برای انتخابات ۱۴۰۰ نیایند.

به گزارش شوراآنلاین، « مشارکت در انتخابات بالا باشد اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات می‌شوند» این گزاره ای است که تنها از زبان اصلاح‌طلبان مطرح نمی‌شود و بارها اصولگرایانی از جمله محمدرضا باهنر به این مسئله اشاره کرده‌اند، حال چند ماه مانده به انتخابات بار دیگر بحث بر سر اینکه مشارکت بالا یا پایین کدام جناح را پیروز انتخابات می کند و آراء خاکستری قرار است به کدام سمت و سو روانه شود، محور اظهارنظرها و تحلیل های سیاسی و رسانه ای شده است.

غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز معتقد است این مسئله نمی‌تواند یک اصل باشد و انتخابات سال ۸۴ و ۸۸ خلاف آن را ثابت کرده است. این سوال را با مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف اصولگرایان نیز در میان گذاشتیم. او با وجود آنکه می‌گوید تجربه انتخابات ۹۲ و ۹۶ این موضوع را تائید می‌کند اما تاکید می کند نمی‌توان آن را به عنوان یک محاسبه دائمی تلقی کرد.

گفت‌وگو با چمران تنها به بحث درباره مشارکت مردم در انتخابات محدود نمی‌شود و پای قالیباف و رئیسی هم به این گپ انتخاباتی  و احتمال حضورشان در میان کاندیداهای ۱۴۰۰ باز می‌شود. او در این رابطه می‌گوید: هنوز به صورت رسمی و سازمان یافته، صحبتی با این دو صورت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا