سیاسی

برخی فکر می‌کنند با رفتن دولت مشکلات حل می‌شود/ باید به سمت استفاده از نخبگان غیرسفارشی برویم

دبیرکل جبهه حامیان قانون گفت: برخی فکر می‌کنند که با رفتن دولت مشکلات کشور حل خواهد شد که این تحلیل اشتباهی است.

به گزارش شوراآنلاین، حسن لطفی دبیرکل جبهه حامیان قانون گفت: بنا بر تحلیل کارشناسان اقتصادی، تورم شدید و تحریم‌ها تا مدت‌های زیادی با ما است و تا عزم جدی برای مبارزه با فساد و شفاف سازی در قوای سه گانه، ارگان ها، نهاد‌های دولتی و خصوصی نباشد، وضعیت اقتصادی به همین روال پیش خواهد رفت و شاهد هیچ تغییری نخواهیم بود و فقط فاصله طبقاتی مردم بیشتر می‌شود.

او افزود: متاسفانه کسی در دولت پاسخگو نیست و در مجلس هم رسیدگی به وضعیت اقتصاد و معیشت مردم فعلا در دستور کار نمایندگان قرار ندارد.

لطفی ادامه داد: مردم زیر شدیدترین فشار‌های اقتصادی قرار دارند و باید به این خاطر مصلحت اندیشی را کنار بگذاریم و دلسوزانه برای خدمت به این مردم اقدام کنیم.

دبیرکل جبهه حامیان قانون تصریح کرد: مدیران غیر کارشناس و سهمیه‌های سیاسی خیلی به دولت ضربه زده اند و استفاده از نخبگان اقتصادی چند سالی است که نادیده گرفته می‌شود؛ در دستگاه‌ها تمایلی برای کنترل قیمت‌ها وجود ندارد، به همین خاطر امروز شاهد پراید ۱۰۰ میلیونی و خانه ۵۰ متری یک میلیاردی هستیم.

او با اشاره به نقش مردم در مطالبه گری از مسئولین گفت: با درخواست کمک از مردم و رو راست و شفاف بودن، مسئولین به پای کار خواهند آمد و تحریم‌ها را شکست خواهیم داد.

برخی می‌گویند برای حل مشکلات اقتصادی باید صبر کنیم تا زمان این دولت به پایان برسد که این تحلیل غلطی است؛ هر چند در دولت هم کار از گشایش اقتصادی و دلار ۴۲۰۰ تومانی گذشته است و با این الفاظ نمی‌توان اقتصاد کشور را نجات داد و باید به سمت استفاده از نخبگان و صاحب نظران اقتصادی غیر سفارشی حرکت کنیم؛ باید این فرصت فراهم شود تا طرح‌ها و دیدگاه‌ها شنیده شده و تصمیم گیری مناسب و گره گشا رقم بخورد.

ما در کمیته تخصصی نخبگان اقتصادی جبهه حامیان قانون طرح‌هایی آماده داریم تا در صورت تمایل دولت، آن‌ها در اختیارشان قرار دهیم تا در حد توان بتوانیم مشکلی از دوش مردم برداریم. فاصله طبقاتی مردم را با چالش اساسی مواجه کرده و اگر برای این مسئله چاره جویی نشود در آینده نزدیک درگیر چالش‌های امنیتی خواهیم شد؛ از مسئولین می‌خواهم با ساده انگاری این مسئله، کار را برای مردم سخت‌تر نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا