استانصفحه اصلی

الویری: سازمان برنامه و بودجه به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به این که سازمان برنامه و بودجه بر اساس قانون باید نسخه‌ای از پیش‌نویس لایحه بودجه را در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار می‌دادگفت: متأسفانه این سازمان به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است.

به گزارش شوراآنلاین، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در اجلاسیه این شورا که در محل مجلس قدیم برگزار شد اظهار داشت: دهه فجر یادآور همبستگی و همراهی مردم برای ایجاد نظامی بود که خود صاحبان اصلی آن باشند، نظامی که در آن استقلال و آزادی به رسمیت شناخته و اداره امور مبتنی بر خواست مردم صورت بگیرد.

وی یادآور شد: مردمی که در سال‌های مبارزه و انتقاد وضع موجود در دوران شاهنشاهی مهمترین رکن خیزش آزادیخواهانه آنها بود.

الویری بیان داشت: مردمی که نه فقط در ثمر رساندن انقلاب بلکه در همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی و همه‌پرسی قانون اساسی مشارکت و حضوری فعالانه داشتند.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: جمهوری اسلامی حکومتی با مبنای دینی و مردمی که در آن تحت حق تعیین سرنوشت از طریق مشارکت مردم در انتخابات به رسمیت شناخته می‌شود و به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی هر ملتی باید خودش سرنوشت خودش را تعیین کند.

وی گفت: انتخابات مهمترین سنگر مردمی بودن نظام و انقلاب است و مردم صاحب این انقلاب هستند، حضور و مشارکت آنها در اداره امور و تصمیم‌گیری برای آینده گرانقدرترین سرمایه کشور است که همگی باید در حفظ آن بکوشیم.

الویری یادآور شد: ما نباید قدم در مسیری بگذاریم که منجر به یأس و عدم همراهی مردم شود، در این برهه زمانی که به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم مشارکت و نقش تمامی آحاد مردم در تعیین نمایندگان و وکلای ملت اهمیت ویژه‌ای دارد تا با تعیین افراد اصلح از سلیقه‌ها، جناح‌ها و گروه‌های مختلف جامعه مجلسی کارآمد، شنوا، دغدغه‌مند و با ترکیبی از همه هموطنان داشته باشیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اختلاف جناح‌ها و جهت‌گیری‌ها و سلایق سیاسی نمایندگان، مجلس را تبدیل به یک مجموعه شاداب، مؤمن و دارای احساس مسؤولیت می‌کند.

وی یادآور شد: امیدواریم که در فرصت اندکی که تا اعلام اسامی نهایی کاندیداها مانده شورای نگهبان با سعه صدر بیشتری عمل کرده و امکان مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کند. در شرایط کنونی که در داخل کشور به ثبات و همدلی نیاز داریم بیش از هر زمان دیگری باید صبور و اهل مدارا باشیم.

الویری بیان داشت: در حال حاضر یک ماه از شهادت سردار ملی حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد و وی همیشه در وحدت ایران و منطقه واقف بوده‌اند و در مراسم تشییع این مبارز شهید و همراهانش دیدیم که او نماد وحدت و همدلی ملت ایران از طیف‌های مختلف سیاسی و جناحی است.

رئیس شورای عالی استان‌ها یادآور شد: حضرت امام وحدت را عامل قدرت و تفرقه را موجب سستی دیانت و ضعف ملت تلقی کرده که از این رو وجود شخصیت‌های بزرگی مانند سردار سلیمانی نعمت گرانقدری برای همبستگی ملی است و همین اینک این وظیفه ما است که رهروان راه وی باشیم و برای حفظ و حراست از این همراهی ملی بکوشیم.

وی یادآور شد: دنیای امروز گرفتار زورگویی و سلطه‌جویی رهبرانی است که نه تنها به دنبال تحکیم و بزرگداشت صلح و دوستی نیستند بلکه در پی ایجاد تخاصم و دشمنی هستند این سلطه‌جویی در ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دامن‌گیر بسیاری از مسلمانان و کشورهای منطقه شده است. معامله بزرگ قرن نمونه‌ای از اقدامات وقیحانه و مداخله‌جویانه در سرنوشت فلسطین است. این طرح زاییده گفتمان جنگ‌طلبانه ترامپ و متحدان صهیونیستی در منطقه خاورمیانه است و ما طبق وظایف دینی و شرعی خود در کنار برادران و خواهران فلسطینی در این مسیر مقاومت خواهیم بود و مطابق با پیام و رسالت انقلاب اسلامی یاری‌گر تمامی آزادیخواهان دنیا هستیم.

الویری بیان داشت: سازمان برنامه و بودجه طبق بند ۵ ماده ۸۸ قانون تشکیلات وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور موظف است نسخه‌ای از پیش‌نویس لایحه بودجه را در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهد که متأسفانه به این وظیفه قانونی خود عمل نکرده است، مهمترین وظیفه شورای عالی استان‌ها کمک به رفع تبعیض و ایجاد عدالت منطقه‌ای در کشور است و این الزام قانونی نیز به همین دلیل در متن قانون قید شده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: با این وجود انتظار دارم که در روند بررسی و تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی این دو مسأله مهم مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد زیادی از هموطنان ما گرفتار سیل و خسارت آن هستند و هموطنان ما در استان سیستان و بلوچستان برای مقابله با خسارت‌های هنگفتی که سیل اخیر بر خانه و کسب و کار آنها وارد کرد نیاز به همراهی و کمک سایر شهرها و دولت دارند و ابراز همدردی کافی نیست و باید همراهی جدی برای کاهش آلام آنها صورت بگیرد و از این رو از مدیران شهری در تمام کشور درخواست می‌کنیم که به هر شیوه‌ای که برایشان مقدور است همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

الویری بیان داشت: در جلسه امروز وزیر آموزش و پرورش حضور دارد، امیدوارم با توجه ویژه به فصل مشترک وظایف مدیریت شهری و وزارت آموزش و پرورش و بسته همکاری‌ها در این زمینه بتوانیم قدم‌های مؤثری برداریم.

رئیس شورای عالی استان‌ها یادآور شد: دانش‌آموزان می‌توانند با بهره‌مندی از آموزش‌های به روز در زمینه حقوق و تکالیف شهروندی سفیران آموزشی ما در خانواده‌ها باشند. و مصونیت‌پذیری در زندگی شهری باید از سنین دانش‌آموزی و از بدو سنین کودکی به جامعه تزریق شود و از این رو مدرسه کانون مهمی برای پرورش شهروندان مسؤول و مشارکت‌جو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا