سیاسی

بررسی آخرین وضعیت صادرات نفت خام و تهدیدهای خارجی در مجلس

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت تولید و صادرات نفت خام و تهدیدهای خارجی و داخلی با حضور وزرای نفت و اطلاعات در جلسه غیر علنی امروز مجلس خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین، محمد حسین فرهنگی پس از پایان جلسه غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات این جلسه بیان کرد: امروز مجلس شورای اسلامی جلسه غیر علنی با حضور وزیر نفت، وزیر اطلاعات و معاونان ایشان برگزار کرد. در بخش اول وزیر نفت گزارشی در خصوص حوزه انرژی، نفت و گاز و فرصت‌ها و تهدیدهای موجود به نمایندگان ارائه کردند. نمایندگان نیز دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند. در این گزارش به آخرین وضعیت تولید داخل، صادرات نفت خام، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی و همچنین ذخایر داخل کشور اشاره شد که وضعیت مطلوبی حاکم است.

وی در ادامه اظهار کرد: در بعد امنیتی نیز که بحث وسیع‌تری صورت گرفت وزیر اطلاعات گزارشی در خصوص شرایط امنیتی داخل کشور و تهدیدهای خارجی ارائه کرد. معاونان ایشان نیز در حوزه‌های مختلف نظیر ضد جاسوسی، گزارشی را ارائه کردند. در این گزارش به تدابیر امنیتی در رابطه با مسوولان و مشکلاتی که برای آنان ایجاد می‌کنند، اشاره شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: حدود دو سوم جلسه غیر علنی امروز مجلس به مسائل امنیتی پرداخته شد نمایندگان نیز دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و انتقادهایی در خصوص عملکرد وزارت نفت در رابطه با صادرات و تولید داخل، برخی از هزینه‌های این وزارت خانه و ساخت و سازهای آن در شهر تهران نیز مطرح شد.

وی در ادامه تاکید کرد: فردا نیز مجلس شورای اسلامی جلسه علنی خواهد داشت و وزرای راه و شهرسازی و نیرو گزارشی به همکاران ارائه خواهند کرد جلسه امروز نیز به دلیل محرمانه بودن برخی اطلاعات و جلوگیری از سوء استفاده دشمنان به صورت غیر علنی برگزار شد.

فرهنگی در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون بیان کرد: روز گذشته شعبه مربوطه جلسه‌ای را در این خصوص برگزار کرد اما به نتیجه نرسید و قرار است امروز مجددا شعبه جلسه تشکیل داده و نتیجه آن را به هیات رئیسه اعلام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا