مدیریت شهری

‌‌شهردار منطقه یک تهران: وارث شهری هستیم که بر اساس بخشنامه ها ساخته شده نه بر اساس نظر کارشناسانه و مدبرانه/ منظر شهری و خط آسمان حق عمومی شهروندان است

منظر طبیعی شهرو خط آسمان یک نوع مشاع و حق عمومی شهروندان است و همه باید از آن بهرمند شوند.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه در جمع شورایاران محلات نیاوران، فرمانیه و… با بیان مطلب فوق اظهار داشت: نظام قطعه بندی ما نظام همگون و متناسب نیست و بر اساس مساحت قطعات پروانه صادر می شود بر همین اساس خط آسمان در نظر گرفته نمی شود و یک زمین ۵۰۰ متری که در آن مجوز تعداد طبقات کمتری داده می شود در کنار مجوز تعداد طبقات یک زمین ۵ هزار متری دچار منظر نامناسب شهری می شود .

وی گفت: با توجه به شرایط توپوگرافی و شیب شمال به جنوب تهران شاید اگر امروزه قرار می شد تهران ساخته شود، ساختمان های بلند مرتبه در پایین دست شهر احداث می شد تا همه شهروندان از دیدن فضای طبیعی کوه و آسمان بهره مند شوند.

موسوی افزود: قطعات زمین در منطقه یک بر اساس یک نظام روستایی تفکیک شده و به همین دلیل کوچه های پر پیچ و خم و باریکی دارد که یا محل عبور آب برای آبیاری باغات یا مسیری باریک و مالرو بوده است و همین مسئله باعث عدم یکپارچگی ساخت و ساز در این منطقه شده است.

شهردار منطقه یک به پیشامدگی ها در طبقات برخی ساختمان ها اشاره کرد و گفت: پیشامدگی ها به گذر که در طبقات اجرا می شود منطبق بر اصول شهرسازی نیست و یکی از مشکلات مهم در امداد رسانی است چرا که فضای قابل دسترسی را برای امداد رسانی به طبقات کم می کند.

وی مشکل دیگر شهر تهران را حقوق مکتسبه افراد و مالکیت شش دانگ دانست و گفت: در بسیاری از کشور ها املاک به اجاره افراد در می آید ولی در تهران مالکیت ها شش دانگ است برای همین متاسفانه برای اجرای طرح های عمرانی نیازمند تملک برخی ساختمان ها هستیم که بدلیل قیمت بالای زمین در منطقه ،اجرای پروژه ها به تعویق می افتد.

موسوی تصریح کرد: ما وارث شهری هستیم که بر اساس بخشنامه ها ساخته شده نه بر اساس نظر کارشناسانه و مدبرانه امروزه همه باید از این فضای اکولوژیکی منطقه یک استفاده کنند برای همین با مدیریت مشارکتی باید مشکلات شهر را حل کنیم تا شهر جایی برای زیست سالم و ایمن باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا