مدیریت شهری

به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد؛ اکران تصاویر کمتر دیده شده از دفاع مقدس

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، سازمان زیباسازی شهر تهران تصاویر کمتر دیده شده از شهدای دفاع مقدس، خانواده و لحظات مربوط به این دوران را در سطح شهر نصب می‌کند.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان این مطلب افزود: سعی شده تا یکسری طرح از تصاویر زیبا و تقریبا دیده نشده از مجموعه تصاویر دوران دفاع مقدس به همراه اشعاری از شعرایی نظیر مرحوم قیصر امین پور، سلمان هراتی و … که در این موضوع و انقلاب اسلامی‌ سروده‌اند، جمع آوری شود.

وی با اشاره به شعار این اکران‌ها، ادامه داد: شعار طرح‌ها و اکران‌ها مناسب با شرایط امروز «وحدت ملی، اقتدار ملی» انتخاب شده است.

ضرغامی‌ اضافه کرد: این تابلوها همزمان با هفته دفاع مقدس و در قالب ۳۰ طرح در کل شهر اعم از سازه‌های فرهنگی، تجاری و در اختیار مناطق به اکران درآمده و می‌آیند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: همانگونه که از شعار این طرح برمی‌آید هدف از طراحی این اکران‌ها؛ وحدت، حضور و مشارکت اقشار مختلف جامعه مدنی از جمله بانوان، پیرمردها و جوانان است که به نوعی در دوران دفاع مقدس جان فشانی کرده‎‌اند.

وی تصریح کرد: سعی شده تصاویری از حماسه آفرینی‌های رزمندگان در جبهه‌ها انتخاب و در شهر اکران شوند که روابط رزمندگان با خانواده‌شان هم در این اکران‌ها به تصویر کشیده شود و از طرفی مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

ضرغامی‌ افزود: شعارهای انتخاب شده از اشعار حماسی‌ است که یادآور روزهای غرورآفرین دفاع مقدس و تداعی کننده روزهای خوب باشد. در طراحی هم سعی شده تا حس نوستالژی دیوارنویسی آن دوران رعایت شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: موضوع مهمی‌ که در این برهه از اکران در هفته دفاع مقدس به آن توجه شد شهدا و نام گرانقدر شهید است. فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری و درباره دفاع مقدس و سلحشوری‌های رزمندگان نیز در این اکران‌ها نقش بسته‌اند.

وی ابزار امیدواری کرد که مردم، خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازانی که یادگاری‌های دوران دفاع مقدس هستند به حال و هوای آن دوران برگردند و این کار، کار شایسته‌ای باشد.

ضرغامی تاکید کرد: تصاویر از آرشیو خبرگزاری جمهوی اسلامی و روزنامه اطلاعات و براساس نظر جمعی از رزمندگان دوران دفاع انتخاب شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا