مدیریت شهری

در ۶ ماه گذشته محقق شد؛ مرمت بیش از ۴۱ هزار نقطه خرابی در سطح معابر شهر تهران

میزان آسفالت اجرا شده در طرح بهسازی معابر شهر تهران از ۴۱۰ هزار تن فراتر رفت.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: طی ۶ ماهی که از زمان آغاز طرح بهسازی معابر شهر تهران می گذرد و با وجود عدم امکان فعالیت در ۱۵ روز از این بازه زمانی به دلایلی همچون بارندگی یا ممنوعیت تردد کامیون های حمل آسفالت، بیش از ۴۱۰ هزار تن آسفالت در قالب تراش و روکش و همچنین مرمت معابر پخش و اجرا شده است.

وی با بیان آنکه از زمان آغاز طرح تاکنون مساحت تقریبی یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع از سطح معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی مورد بهسازی قرار گرفته است، یادآور شد: ۲۵۵ معبر در قالب طرح بهسازی معابر شهر تهران مورد تراش و روکش کلی قرار گرفته و بیش از ۴۱ هزار و ۳۰۰ نقطه خرابی مرمت شده است.

مهندس صبوری با یادآوری آنکه از دوازدهم اسفندماه سال گذشته تا کنون در هر یک از مناطق ۲۲گانه به طور متوسط بیش از ۱۸ هزار تن آسفالت صرف اقدامات مربوط به نگهداشت معابر شده است، از توسعه فعالیت های مربوط به نگهداشت معابر در چهار گوشه پایتخت خبر داد و در عین حال تاکید کرد: تدابیر طرح بهسازی معابر بیشتر روی جنوب شهر متمرکز است و میزان آسفالت اجرا شده در جنوب محور خیابان انقلاب ۲۰ درصد بیشتر از شمال این محور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، صرفه جویی در مقوله تامین آسفالت را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم طرح بهسازی معابر شهر تهران برشمرد و یادآور شد: هزینه تهیه این محصول استراتژیک با اتکا به منابع و ظرفیت های داخلی شهرداری تهران تقلیل یافته و این امر در مجموع سبب صرفه جویی ۶۱ میلیارد تومانی در هزینه های طرح مذکور تا پایان مردادماه سال جاری شده است.

لازم به ذکر است نگهداشت معابر شهر تهران با فرض عمر مفید ۱۰ ساله روکش های آسفالتی، نیازمند اجرای سالانه یک میلیون تن روکش آسفالت در پایتخت است. از این رو از دوازدهم اسفندماه سال گذشته، تلاش برای تحولی همه جانبه در ساز و کارهای نگهداشت معابر آغاز شد و اجرای روزانه ۳ هزار تن آسفالت به طور متوسط در سطح معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی هدف گذاری گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا