مدیریت شهری

تکمیل پروژه های نیمه تمام، اولویت جدی شهرداری تهران سال جاری

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران گفت: اجرای طرح های عمرانی جدید در مناطق مستلزم طرح و تصویب شدن در کمیته تخصصی برنامه سوم توسعه شهر تهران است.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، سکینه اشرفی در بازدید از باغ پرندگان تهران، افزود: شهرداری تهران در سال جاری با مضیقه بیشتری در حوزه مالی و درآمدی مواجه است و از این رو تکمیل طرح‌های نیمه تمام به ویژه طرح‌هایی که با پیشرفت بالای ۸۰ درصد هستند، نظیر فازم دوم باغ پرندگان تهران در اولویت است. از این رو، اجرای طرح‌های جدید عمرانی در شهر با محدودیت‌های جدی مالی مواجه است که جهت اولویت بندی آنها نیز کمیته تخصصی در اجرای برنامه سوم توسعه شهر تهران تشکیل شده تا طرح های جدید عمرانی شهرداری در آنجا مطرح و در صورت تصویب، اجرایی شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به تلاش برای عدم کسری بودجه در سال‌جاری با وجود وضعیت نامطلوب اقتصادی و درآمدی برای شهرداری تهران، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر شهرداری، برنامه‌ریزی جهت اختصاص اعتبارات و بودجه مناطق نیز باحساسیت بیشتری دنبال شده تا اداره عمومی شهر به طور مطلوب دنبال شود.

اشرفی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی شهروندان به طور قطع در تامین درآمدهای شهرداری تاثیر گذار است، خاطرنشان کرد: این انتظار وجود دارد در رفع برخی مشکلات مالی شهر همچون تامین منابع مالی نگهداشت جنگل ها و فضاهای عمومی شهری، سایر بخش ها و دستگاهها نیز به میدان آمده و با توجه در مسئولیت های اجتماعی خود باری از دوش مشکلات شهر بردارند.

“محمد محمددوست” شهردار منطقه ۴ تهران نیز در این بازدید گزارشی از آخرین وضعیت آماده سازی فاز دوم باغ پرندگان تهران گفت: این پروژه در سطح کشور و حتی خاورمیانه بی نظیر است و از این رو در تلاشیم با تامین منابع مالی لازم، در ماههای آتی این پروژه را آماده بهره برداری برای شهروندان کنیم.

وی با اشاره به برخی برنامه های اجرایی شهرداری منطقه چهار در سال جاری افزود: تلاش داریم با توجه به شرایط مالی حاکم بر شهر، ضمن ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و افزایش کیفیت نگهداشت شهر، اجرای طرح هایی که تاثیر مهمی در کاهش مشکلات شهری را دارد، دنبال کنیم.

شهردار منطقه ۴ تهران، برنامه ریزی و مطالعه اجرای پروژه هایی چون تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام، اتصال ادامه خیابان دلاوران به بزرگراه امام علی (ع) و احداث پل و زیرگذر دسترسی بزرگراه همت به خیابان شهید محمدی (ریحانی) را از جمله طرح هایی دانست که درصورت تامین اعتبارات لازم در این منطقه اجرایی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا