مدیریت شهری

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران خبر داد: ادامه تلاش ها برای مقاوم سازی ۵ دستگاه پل سواره رو در چهارگوشه پایتخت

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از پهنه بندی پایتخت به منظور ساماندهی اقدامات مربوط تعمیر و نگهداشت پل های سواره رو خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس علی پیوسته با تاکید بر اینکه ۷۵۳ دستگاه پل سواره رو شهر تهران از ارزشمندترین سرمایه های پایتخت به شمار می آید، بر ضرورت انجام مداوم بازرسی های تخصصی از این سازه ها تاکید کرد و گفت: شهر تهران با هدف ساماندهی اقدامات مربوط به پایش، تعمیر و نگهداشت پل های سواره رو به چهار پهنه شمال غرب، شمال شرق، جنوب غرب و جنوب شرق تقسیم شده است و اقدامات مربوطه در هر یک از این پهنه ها جریان دارد.

وی افزایش ایمنی و تاب آوری زیر ساخت های شهری مقابل زلزله را یکی از اصلی ترین ضرورت های برنامه پنج ساله سوم شهر تهران دانست و یادآور شد: تاکنون ۲۱ دستگاه پل در راستای وظیفه محوله مورد مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، در حال حاضر عملیات مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ۵ دستگاه پل شامل پل های تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همت با رودخانه کن، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید سلیمانی با بزرگراه شهید حقانی، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همت با بزرگراه شیخ فضل الله، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همت با خیابان گاندی و همچنین تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید آوینی با خطوط مترو و راه آهن در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا