مدیریت شهری

شهرداری تهران اتهامات حکیمی پور را تکذیب کرد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ناصر امانی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران امروز در پاسخ به طرح برخی انتقادات اعضای شورای شهر تهران از شهرداری و شهردار تهران، با ابراز خوشحالی از استقبال اعضای شورای شهر تهران از کتاب آیین شهرداری از نگاه مقام معظم رهبری و استفاده از منویات مقام معظم رهبری در مطالب برخی اعضا گفت: امیدوارم همه فرمایشات رهبر معظم ملاک عمل اعضا باشد نه یک بخش به خصوص.

امانی با انتقاد از تذکر حکیمی‌پور در خصوص عدم پاسخ شهرداری به تذکرات او گفت: ایشان گفتند می خواهند حقوقی و قانونی صحبت کنند، اما این طور نبود.
امانی با اشاره به اینکه حکیمی‌پور گفته است که ۳۴۴ تذکر به شهرداری داده و جوابی نگرفته گفت: ایشان در سال ۹۳، ۸ تذکر کتبی با امضای رئیس شورای شهر به شهرداری داده که به همه آنها پاسخ داده‌ایم.

امانی با اشاره به اینکه قانون شهرداری را موظف به پاسخگویی به تذکرات کتبی کرده است پاسخ‌گویی به تذکرات شفاهی وظیفه شهرداری نیست، گفت: در سال ۹۴ هم ۸ بار تذکر کتبی اعلام شده بود که شهرداری به آنها پاسخ داده است.

براساس گفته امانی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران حکیمی‌پور امسال هم ۵ تذکر داده که به تمام آنها شهرداری پاسخ کتبی داده است.
امانی کل تذکرات کتبی تحویل شده اعضای شورا به شهرداری تهران را ۵۳ مورد اعلام کرد و گفت: به  48 مورد این تذکرات پاسخ داده شده است. موارد مانده هم در حال تهیه پاسخ است.

وی درخصوص اینکه عضوی ممکن است از پاسخ شهرداری قانع نشده باشد گفت این اعضا می‌توانند بر اساس قانون پیگیری کنند.

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران تعداد نامه‌های ارسال شده از اعضای شورای شهر به شهرداری را ۲۵۵۵ نامه اعلام کرد و تاکید کرد که از میان تعداد ۲۴۳۰ مورد پاسخ داده شده است.

امانی با انتقاد از گفته برخی اعضای شورا که می‌گویند شهرداری سیاسی شده با یادآوری دوره نخست شورای شهر گفت: با مراجعه به تاریخ شهرداری می‌بینیم آنهایی که در وزارت کشور تحصن کردند شهرداری را سیاسی کردند نه مدیریت کنونی شهرداری تهران.

وی درخصوص تذکر برخی اعضا که ادعا داشتند شهردار تهران اگر می‌خواهد فعالیت سیاسی کند از شهرداری تهران کناره‌گیری کند گفت: کجای قانون گفته شده که اگر کسی خواست در فعالیت سیاسی شرکت کند و در معرض آرای مردمی قرار گیرد باید ترک خدمت کند؟

وی ادامه داد: من می ترسم اگر شهردار تهران از شهرداری نیز برود، برخی برنتابند بگویند که وی باید کشور را نیز ترک کند تا برخی افراد دچار اضطراب و نگرانی نشوند.

امانی درخصوص ادعای اینکه شهردار به اعضا توهین کرده است هم گفت: یک سال قبل مدیر روابط عمومی شهرداری مطلبی گفته بود که تذکرات لازم به او داده شد، حال چرا پس از یک سال دوباره این موضوع مطرح شده است؟

وی در خصوص جمله دیروز محمدباقر قالیباف که گفته بود ایجاد ترافیک ساختگی در تهران به عقل جن هم نمی‌رسد گفت: این کجایش توهین است؟

امانی همچنین درخصوص مطلب یکی از اعضا که با اشاره به موضوع گورخواب‌ها این معضل را ناشی از به تاراج  باغات تهران دانسته بود، خواستار شد که با مراجعه به تاریخ شهرداری توجه شود که تاراج باغ‌های تهران در کدام دوره شهرداری اتفاق افتاده و سرمایه‌داران چه زمانی جیب هایشان را با تاراج باغات پر پول کردند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا