مدیریت شهری

مهمترین پروژه‌های عمرانی در دست اجرای شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  طی ماه های اخیر پیگیری عملیات اجرایی این ۲ پروژه بزرگراهی به همراه تقاطع های آن، به مهمترین دستورکار معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تبدیل شده است.

 

بزرگراه شهید نجفی رستگار، معبری ۴۴۷۰ متری است که از بخش شرقی بزرگراه آزادگان آغاز شده و پس از عبور از زیر بزرگراه امام علی(ع) به بزرگراه امام رضا(ع) منتهی می شود. این مسیر کمربندی که از آن با عنوان بزرگراه دولت آباد نیز یاد می شود، پس از عبور از عرض بزرگراه امام رضا(ع) به طرح احداث بزرگراه شهید شوشتری می پیوندد.

بزرگراه شهید شوشتری نیز با طول ۱۶۴۶۵ متر از تقاطع بزرگراه دولت آباد با بزرگراه امام رضا(ع) آغاز شده و در انتها به تقاطع بزرگراه رسالت با بزرگراه شهید یاسینی می رسد تا نقش محور کمکی بزرگراه بسیج را ایفا کند. به این ترتیب در نتیجه عملکرد همزمان بزرگراه های دولت آباد و شهید شوشتری، ترافیک ترانزیتی استان های شرق و شمال شرق کشور به راحتی به سمت استان های جنوبی هدایت شده و این محدوده از پایتخت صاحب یک محور کمربندی کارآمد خواهد شد.

کاهش بار ترافیک در میدان بسیج، بزرگراه بسیج و بخش شرقی بزرگراه آزادگان، از دیگر کارکردهای مهم بهره برداری از این ۲ پروژه بزرگراهی خواهد بود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، حدود ۸۰ درصد مسیر بزرگراه شوشتری از مناطق صعب العبور کوهستانی می گذرد. از این رو عملیات اجرایی بخش باقی مانده این پروژه نیازمند احداث یک تونل ۸۰۰ متری است. البته این پروژه در صورت رفع معارضات و رسیدن به مرحله اجرایی، باید از یک معبر زیرزمینی دیگر نیز عبور کند؛ معبری ۵۵۰ متری که به منظور حفظ زیستگاه های طبیعی حفاظت شده به صورت باکس بتنی احداث می شود تا مسیر بزرگراه از میان پهنه های طبیعی شرق تهران عبور نکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا