شورای شهر

قول مساعد وزارت کشور برای افزایش بودجه شورای عالی استانها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین غلامرضا بصیری پور ادامه داد: اولین دیدار و گفتگو با آقای ناصریان معاون برنامه و توسعه وزارت کشور بود که درباره دو موضوع قول همکاری دادند، اولین قول مساعدت وی، درخصوص بودجه شورای عالی استانهاست که این موضوع به دو بخش تقسیم می شود؛ یک بخش عدم تخصیص بودجه در شرایط کنونی است که حدود ۵۰ درصد بودجه شورای عالی تخصیص پیدا نکرده است که وی قبول کردند این موضوع را پیگیری کنند تا در دو ماه پایانی سال مشکل بودجه‌ای نداشته باشیم.

 

بصیری پور با تاکید بر اینکه باید در سال جاری اعتباری برای شهرستانها درنظر گرفته شود، افزود: بیش از ۴۰۰ شهرستان در کشور وجود دارد که دارای شورا هستند. این شوراهای فرادست مشکلات مالی دارند. بر همین اساس نیز در دیدار با آقای ناصریان، مقرر شد از طریق آقای نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مقداری اعتبار برای شوراهای شهرستان تخصیص بدهند تا برخی از مشکلات شوراهای فرادست حل شود.مسئله دیگری که در این دیدار پیگیری شد، بررسی بودجه سال آتی شورای عالی استان ها بوده است و ناصریان قبول کردند که برای افزایش بودجه شورای عالی استانها نهایت تلاش خود را انجام دهند.

 

بصیری پور در ادامه به دیدار با سید سلمان سامانی، رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور اشاره کرد و گفت: وزیر کشور پیشتر سامانی را به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر کشور در امور شوراها تعیین کردند تا مسائل شورا را پیگیری بکند.

 

وی افزود: سامانی هم از برگزاری جلسه استقبال و قول مساعد دادند که بتوانند در موارد مختلف مساعدتهای لازم را انجام دهند.

 

رئیس شورای عالی استانها در ادامه این گفتگو به ارتباط شورای عالی استانها با مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار کرد: ما به دنبال تعامل با مجلس و آن دسته از کمیسیونهایی که در امور شورایی اولویت دارند (کمیسیون شوراها، کمیسیون اجتماعی، کمیسیون اصل ۹۰)، هستیم.

 

بصیری پور ادامه داد: قرار است با نمایندگان مجلس مذاکراتی انجام دهیم تا ارتباط شوراها با مجلس بیش از پیش تقویت شود و نمایندگان شورای عالی استانها در کمیسیونهای مجلس شرکت و از حریم شوراها صیانت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا