شورای شهر

همه دلایل انتخاب مجدد چمران/ احتمال تمدید ریاست با ۱۹ رای

/عباس علیپور-مدیرمسئول/
اگرچه با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست و هیات رئیسه شورای شهر تهران گمانه زنی ها در خصوص احتمالات و شانس ریاست دو کاندیدای رقیب برای کسب کرسی ریاست، بازار داغ و پر رونقی پیدا کرده است اما در پشت پرده این گمانه زنی ها، واقعیتی نهان است که حکایت از تمدید ریاست مهندس مهدی چمران دارد.
 
مهدی چمران که کاندیدای طیف اصولگرای شورای شهر تهران است بطور قطع ۱۵ رای عضو اصولگرا را از همین حالا در گلدان دارد. از بین سه رای تاثیرگذار حسین رضازاده، عباس جدیدی و هادی ساعی که در انتخابات ها نقش تعیین کننده ای داشته اند نیز، دو رای جدیدی و رضازاده را باید به حساب چمران نوشت.
 
حسین رضازاده که در دوره گذشته تاوان رای دادن به مهدی چمران را با از دست دادن کرسی ریاست فدراسیون وزنه برداری داد و مجبور به استعفا از حضور در انتخابات این فدراسیون شد، دلیلی برای گرایش به سمت گزینه اصلاح‌طلبان (احمد مسجد جامعی) ندارد و قطع به یقین در انتخابات پیش با قاطعیت بیشتری رای خودش را به نام مهدی چمران خواهد نوشت.
 
عباس جدیدی دیگر عضو ورزشی شورای شهر تهران است که بدون شک رای خود را به نفع گزینه اصولگرایان به گلدان خواهد انداخت. جدیدی که با حکم چمران به عنوان معاون نظارت شورای شهر تهران منصوب شده است نیز دلیلی برای تغییر کاندیدای خود در انتخابات پیش رو ندارد. نکته جالب توجه اینکه عباس جدیدی در محافل خصوصی صراحتا به این موضوع اشاره کرده که بابت رایی که در انتخابات دو سال گذشته به احمد مسجد جامعی داده، پشیمان است! شنیده شده، رایی که به نفع مسجد جامعی به صندوق انداخته باعث شده تا نزدیک به چهار ماه مورد غضب پدرش که از مریدان چمران است  باشد و دیگر حاضر نیست چنین اتفاقی را تکرار کند!
 
نکته جالب توجه اینکه عملکرد قابل قبول و فراجناحی مهدی چمران باعث شده تا حتی در بین ۱۳ عضو اصلاح طلب شورا نیز آرایی را به سود خودش داشته باشد! شنیده ها حکایت از این دارد که  دو عضو اصلاح طلب شورا نیز با توجه به شیخوخیت و مقبولیت عمومی چمران در مجامع مختلف و بدون توجه به تمایلات سیاسی، در روز هشتم شهریور ماه آراء خود را به نفع رئیس فعلی شورای شهر تهران به گلدان خواهند انداخت تا حکم ریاست کاندیدای اصولگرایان با ۱۹ رای تمدید شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا