اجتماعی و فرهنگی

حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر+جدول

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: پیش از این کمیسیون تلفیق به حذف یارانه نقدی برخی گروه‌ها رای داده بود که این مصوبه در جلسه امروز کمیسیون اصلاح و مقرر شد یارانه ۲۴ میلیون نفر به این شرح حذف شود:

۱- کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالیانه آنها حداقل ۳۵ میلیون تومان است.

۲- نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دندانپزشکان.

۳- کلیه کارکنان دولت و قوای سه گانه ، شهرداری ها و کلیه موسسات عمومی و موسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری، کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالیانه آنها از ۳۵ میلیون تومان بیشتر است.

۴- کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی، کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و روسا و معاونین مناطق و شعب بانک ها و بیمه ها و موسسات مالی و اعتباری، کلیه کارکنان و اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیشتر از ۳۵ میلیون تومان است.

۵- کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز از دریافت یارانه منع شدند.

۶- کلیه کسانی که در ۳ دهک بالای درآمدی هستند و در گروه های یاد شده ذکر نشدند.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق، منابع حاصل از این بخش صرف حل مشکلات اقتصادی کشور، مشکل تولید و اعطای تسهیلات بخش اشتغال با اولویت خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و رزمندگان معسر می شود.

پورابراهیمی با اشاره به مصوبه دیگر این کمیسیون اظهار کرد: پرداخت حقوق کارکنان دولت در فروردین و اردیبهشت ماه براساس جداول سال ۹۴ خواهد بود و ما به التفاوت احکام آن‌ها از خردادماه پرداخت می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا