سیاسی

برجام معجزه نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عباس عراقچی ظهر جمعه در همایش پرسش مهر دانش آموزان آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز با بیان اینکه رفع تحریم ها و برجام هرگز معجزه ای نمی کند، افزود: همت مردم و مسئولان معجزه می کند و باعث رشد و آبادانی کشور می شود.

وی سپس با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی می تواند کشور را در برابر فشارها مقاوم نگه دارد، ادامه داد: منظور از اقتصاد مقاومتی گوشه گیری و انزوا نیست، بلکه می توان با اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی کاری کرد که کسی جرأت نکند اقتصاد کشورمان را تهدید کند.

عراقچی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: مقام معظم رهبری برای دوران پسابرجام اقتصاد مقاومتی، علم و فناوری و مصونیت فرهنگی را به ترتیب مهم دانستند.

مدیون دانشمندان هسته ای و مقاومت مردم هستیم

معاون وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه با بیان اینکه مدیون دانشمندان هسته ای هستیم، افزود: ما در مذاکرات هسته ای چون طرف های مقابل دیدند که توانمندی علمی بالا و غیرقابل کنترلی داریم به پای میز مذاکره آمدند تا مطمئن شوند که این توانمندی سراغ تولید بمب هسته‌ ای نخواهد رفت.

عراقچی همچنین با اشاره به اینکه تحریم ها به خاطر مقاومت مردم برداشته شد، اظهار داشت: ما مدیون مقاومت مردم در مقابل تحریم‌ های اقتصادی هستیم چراکه آنها باوجود تحریم ها خیلی سختی کشیدند ولی تحمل کردند و به دشمنان اجازه ندادند دشمنان از تحریم ‌های ظالمانه نتیجه بگیرند.

وی با بیان اینکه طرف های ما در مذاکرات به خوبی فهمیده بودند که با بالا بردن تحریم ها مردم ما تسلیم نمی شوند، ابراز داشت: یکی از مقامات آمریکایی اعتراف کرد که تحریم ‌ها ایران را پای میز مذاکره نیاورده است.

عراقچی با اشاره به اینکه توانمندی دفاعی، مقاومت مردم و قدرت علمی ایران برجام را به فرجام رساند، ادامه داد: طرف های مقابل ما وقتی به میز مذاکره آمدند که توانمندی دفاعی کشور ما را دیدند و از تهدید کردن ایران ناامید شدند.

وی با بیان اینکه دشمنان اگر می توانستند تاسیسات هسته ای را با حمله نظامی از بین ببرند حتما این کار را کرده و دیگر مذاکره نمی کردند، افزود: موشک‌ های ما نمونه ای از این قدرت دفاعی بودند که در چند رزمایش آنها را نشان دادیم و طرف ها به قدرت دفاعی ما پی بردند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا