سیاسی

جنگی که خاتمه نیافت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این مساله را فاش کرد که دولت کره شمالی از واشنگتن خواسته تا پیشنهادی را برای بررسی توافق صلح در شبه جزیره کره مورد بررسی قرار دهد.

 

وی در پاسخ به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال که اعا کرده بود کاخ سفید به صورت مخفیانه با مذاکرات صلح به منظور پایان دادن به درگیری‌های محسوس در شبه جزیره کره قبل از جدیدترین آزمایش اتمی پیونگ یانگ در سال جاری میلادی موافقت کرده بود، گفت: پیشنهادی از سوی پیونگ یانگ برای بررسی توافق صلح مطرح شده است اما دولت آمریکا آن را رد کرد.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکا نوشته بود که دولت باراک اوباما شرطش مبنی بر اینکه پیونگ یانگ گام‌هایی برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ایش قبل از انجام هر مذاکره صلحی بردارد را کنار گذاشته و به جای آن از پیونگ یانگ خواسته برنامه سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی جزو مذاکرات باشد.

 

این روزنامه نوشته بود که پیونگ یانگ این پیشنهاد را رد کرده و آزمایش اتمی جدید خود را در شش ژانویه انجام داده است.

وی که در جریان سفر با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به اردن رفته است به خبرنگاران گفت: اگر بخواهیم واضح سخن بگوییم واقعیت این بود که کره شمالی‌ها کسانی بودند که پیشنهاد توافق صلح را دادند ما به دقت این پیشنهاد را بررسی کرده و مشخص کردیم که دولت پیونگ یانگ باید در ابتدا تسلیحات اتمی خود را کاهش دهد و آن را متوقف کند.

 

وی ادامه داد: کره شمالی به ما پاسخ منفی داد و پاسخ ما نیز برای بررسی پیشنهاد این کشور در مدنظر قرار دادن توافق صلح در شبه جزیره کره نیز منفی است.

 

کره شمالی اوایل سال جاری میلادی آزمایش اتمی جدیدی را انجام داد و باعث نگرانی جامعه جهانی و انتقادهای گسترده و تحریم‌های جدید شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا