سیاسی

صدور ۹۷ هزار مجوز صنعتی با اشتغالزایی ۲میلیون نفری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی یزدانی با تأکید بر این‌که بیش از ۹۰ درصد صنایع کشور، کوچک و متوسط هستند و از منابع مالی کافی برای حل مشکلات و سرپا نگه داشتن خود برخوردار نیستند، برضرورت تاسیس  بانک صنایع کوچک در کشور تاکید نمود.

وی به لزوم تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص مقاوم‌سازی اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: باید در دهه چهارم انقلاب اسلامی نیز همچون سال‌های ابتدایی آن دست در دست هم به سمت ارتقاء و تعالی کشور گام برداریم.

یزدانی افزود: با استفاده از استعدادها و توانمندی‌های ایرانیان در همه نقاط جهان و با رغبت سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در کشور امن ایران، باید برند ایرانی را به برندی جهانی تبدیل کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تأکید بر این‌که همه مردم و قوای رسمی کشور باید برای حل مشکلات به صحنه بیایند، اضافه کرد:  باید با برنامه‌ریزی و اجرای برجام ۲، مشکلات اقتصادی کشور را به زانو درآوریم.

یزدانی به آخرین وضعیت شهرک‌های صنعتی کشور نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع ۹۴۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کل کشور، ۷۶۵ شهرک با بیش از ۳۰ هزار هکتار مساحت زمین صنعتی با اشتغال بالغ بر۷۴۹۰۰۰ نفر در حال خدمت رسانی به سرمایه‌گذاران است و در استان تهران نیز از ۲۷ شهرک و ناحیه مصوب، ۱۷ شهرک با اشتغالی بیش از ۸۹۰۰۰ نفر،فعال و درحال واگذاری زمین است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۶ درصد جمعیت کشور در استان تهران سکونت دارند و بیش از ۱۹ درصد واحدهای فعال کشور نیز در این استان مستقر می‌باشند.

یزدانی با اشاره به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری اداره امور شهرک‌های صنعتی به خود صنعتگران تصریح کرد: از ۳۴۹ شرکت خدماتی واجد شرایط تا کنون ۲۰۹ شرکت تشکیل گردیده و در استان تهران نیز از ۱۳ شهرک، ۱۱ شرکت خدماتی تأسیس و اداره امور شهرک‌‌ها را برعهده گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صدور ۹۷۸۰۰ جواز صنعتی  جدید با اشتغال بالغ بر ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر در کل کشور را نشانه رغبت سرمایه‌گذاران به فعالیت‌های صنعتی دانست و اضافه کرد: استان تهران نیز علی‌رغم محدودیت‌های موجود دارای ۲۹۶۸ جواز صنعتی جدید با اشتغالزایی ۱۱۱ هزار نفر است.

 یزدانی به ۸۸ هزار واحد صنعتی فعال با اشتغالزایی نزدیک به ۴/۲ میلیون نفر در کشور نیز اشاره کرد و گفت: کمک به نوسازی صنایع کوچک، تشکیل خوشه‌های صنعتی، پیمانکاری فرعی و تجدید نظر در فرآیندها وتکمیل زیرساخت در شهرکهای صنعتی کشور را از جمله برنامه‌های حمایتی سازمان  از صنایع کوچک و شهرکها ونواحی صنعتی در سال آینده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا