سیاسی

استاندار تهران: درخواست ما ادامه تعطیلی‌ها است

محسنی بندپی درباره شرایط کرونایی در تهران و بیمارستان‌ها و وضعیت تعطیلی ها توضیحاتی داد.

به گزارش شوراآنلاین، انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز افزایش تمامی آمار‌ها در تهران را داریم و فوتی‌ها نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: علی رغم اینکه دستورالعمل‌هایی برای بیماران سرپایی داشته ایم، اما بستری‌ها افزایش داشته است. تعداد ۲ هزار و ۴۲۰ تخت افزایش پیدا کرده، اما به شرایط پایدار در این بحث نرسیده ایم.

استاندار تهران گفت: ثبت اطلاعات در سامانه سیب در اوایل زیر ۱۰ درصد بود، ولی الان به ۷۰ درصد رسیده و اطلاعات در اختیار ما قرار گرفته است. هر چقدر در هزینه بیماران سرپایی هزینه شود بسیار کمتر از بستری‌هایی است که باید انجام شود و کمکی می شود تا دارو‌هایی که برای بیماران است تهیه شود.

وی اظهار کرد: همه مقدمات خط ۶۰۷۰ کار بسیار خوبی است که باید افتتاح شود. علی رغم تراکم جمعیت و وضعیتی که در استان تهران داریم ما جزء چهار استانی بودیم که بالای ۷۰ درصد دستورالعمل‌ها رعایت می‌شود و از پلیس و اصناف قدردانی میکنیم.

محسنی بندپی بیان کرد: تمامی رفت و آمد‌های مستقیم و غیر مستقیم منع تردد دارند و برای بازگشت فوتبالیست‌ها از هند هم باید برنامه لازم را اجرا کنیم و برایشان پروتکل‌هایی برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به قدمت بیمارستان‌ها در تهران، تمامی تمهیدات پایدار برای برق ۱۲۴ بیمارستان تهران باید صورت بگیرد، ۱۲۰ بیمارستان دارای ژنراتور هستند. تیمی تشکیل شد تا همه بیمارستان‌ها را ارزیابی کنند و همه بیمارستان‌ها به ژنراتور مجهز شوند، امسال حتما با کمبود انرژی مواجه ایم و باید چند مسیر برای تامین برق فراهم شود.

وی گفت: بحثی مطرح شد تا کمیته واکسیناسیون در تهران شکل بگیرد، از فردا واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در تهران انجام می‌شود، ولی ما آماری از تعداد این افراد نداریم که باید لیست آن‌ها از ستاد هدفمندی یارانه‌ها گرفته شود و براساس اولویت بندی‌ها عمل واکسیناسیون انجام شود.

استاندار تهران درباره ادامه تعطیلی‌ها در تهران گفت: تمدید وضعیت موجود مورد درخواست ما است، تا وضعیت روند نزولی یابد باید ادامه داشته باشد. اگر اعلام کردیم وضعیت رعایت پروتکل‌ها به ۷۰ درصد رسیده به این دلیل است که دورکاری انجام شده، مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ تعطیل بوده اند. این اقدامات باعث شد تا به کاهش آمار‌ها امیدوار باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا