اجتماعی و فرهنگی

تعرفه گذاری فراورده های خونی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علی اکبر پور فتح الله روز چهارشنبه در حاشیه بیست و نهمین اجلاس مدیران کل انتقال خون کشور در مشهد به خبرنگاران گفت: در دولت تدبیر و امید اقدامات موثر و چشمگیری در تولید و ارائه خدمات انتقال خون با هدف ارتقای شاخص های مربوطه صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به تعرفه گذاری فراورده های خونی امکان ورود محصولات جدید انتقال خون به بیمارستان ها فراهم شده است در حالی که در گذشته فراورده های خونی به صورت رایگان ارائه می شد.
به گفته وی در ماههای اخیر تعرفه گذاری ۱۴ فراورده خونی برای ارائه به بیمارستان ها عملیاتی شده است.
وی با بیان اینکه بخشی از چالشهای خدمات دهی انتقال خون کشور از طریق تعرفه گذاری خدمات برطرف می شود اظهار کرد: بخشی از درآمد حاصله صرف بازسازی و نوسازی تجهیزات و ساختمان ها و بخشی نیز صرف تولید محصولات و فراورده های نوین خونی خواهد شد.
وی فراهم شدن مقدمات راه اندازی صنعت پلاسما در کشور با همکاری شرکت های بین المللی، حرکت به سوی شاخص ۹۰ درصدی اهدای مستمر خون و محدودیت در تامین خون از اهداکنندگان بار اولی، تولید داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی از طریق ارسال پلاسما به خارج کشور و ورود داروهای مزبور به کشور را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: محدویت در تامین خون به وسیله اهدا کنندگان بار اول و تولید داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی نقش مهمی در کاهش خطر انتقال بیماریهای مختلف از جمله ویروس اچ.ای.وی و هپاتیت بی و سی دارد.
وی افزود: هم اکنون ۲۰ هزار بیمار مبتلا به تالاسمی در کشور هستند که باید سالانه ۱۲ تا ۱۵ بار خون دریافت کنند.
به گفته وی، با اقدامات انجام شده و اعمال دقت های لازم تاکنون هیچ موردی از انتقال ویروس اچ.آی.وی در بین بیماران مبتلا به تالاسمی در کشور مشاهده نشده است.
بیست و نهمین اجلاس مدیران کل انتقال خون کشور به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا