شورای شهر

آقای وزیر به وزرش کشور چه نمره‌ای می‌دهید؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عباس جدیدی در جریان دویست‌وبیست‌وششمین جلسه شورای شهر تهران و پس از استماع سخنان وزیر ورزش و جوانان که میهمان صحن علنی بود، گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه  المپیک و مسئله کسب سهمیه، وزارت ورزش سال سختی را پیش رو دارد و همه باید به این مجموعه کمک کنیم. 

وی با طرح این سوال که چرا در حوزه ورزش عقب مانده‌ایم، گفت: در سال ۱۳۵۳ که تهران میزبان بازی‌های آسیایی بود، تیم کشور چین هنگام ورود به دهکده المپیک حتی گرمکن ورزشی نداشت و ایران برای شرکت در رژه نمادین گرمکن در اختیار این تیم قرار داد. ۴۰ سال از آن زمان می‌گذرد اما سوال اینجاست که آنها چگونه ورزش کرده‌اند که در این مدت به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌اند. و ما عقب مانده‌ایم. 

جدیدی با اشاره به دو رکن همگانی و قهرمانی ورزش کشور اظهار کرد: برای توسعه ورزش‌های همگانی نیازمند همکاری همه‌جانبه دولت هستیم و این در حالی است که شهریه‌های گذافی از امکانات ورزشی دولتی دریافت می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به آمار بالای دوپینگ و صدور کارت‌های جعلی سربازی اظهار کرد: چرا باید شاهد پهلوانی قبل از قهرمانی باشیم. 

وی در خصوص ادغام وزارت ورزش و جوانان برخلاف برنامه پنجم توسعه اظهار کرد: این در حالی است که مواردی نظیر خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده بود، اجرایی نشده است.

جدیدی از اینکه ورزشکاران و قهرمانان هنگام ورود به عرصه‌های خدمت در مظان اتهام قرار می‌گیرند نیز انتقاد کرد و گفت: برخی افراد برای کسب شهرت و مقاصد سیاسی به ورزش نزدیک شده‌اند و سمت‌های مدیریتی را اشغال کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، حسین رضازاده دیگر عضو ورزشکار شورای شهر تهران نیز با اشاره به امکانات خوبی که شهرداری تهران در حوزه ورزش تدارک دیده است، پیشنهاد داد وزارت ورزش و جوانان تفاهمنامه‌ای با شهرداری منعقد کند تا ورزشکاران حوزه قهرمانی نیز بتوانند از امکانات شهرداری بهره‌مند شوند. 

وی از احداث چند مجموعه ورزشی ویژه معلولان توسط شهرداری تهران خبر داد و گفت: چند مورد از این مجموعه‌ها در سطح خاورمیانه نمونه هستند و باید برای استفاده حداکثری از این امکانات برنامه‌ریزی شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا