شورای شهر

در پیشگیری ها ضعف داریم/ نباید با جان مردم بازی کرد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احمد دنیا مالی در خصوص حادثه سقوط جرثقیل برجی در خیابان خیام گفت:پیمانکاران پروزه ها وظیفه دارند استاندارهای لازم را در خصوص تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می کیرد رارعایت کنند تا این گونه اتفاقات نیفتد.

وی ادامه داد:ما حدود ۱۰۰۰ عدد از این نوع جرثقیل هلی برجی را در تهران داریم که از کشورهای همسایه وارد می شوند اما چون این جرثقیل ها به صورت دسته دوم  خریداری می شود باید قبل از استفاده مورد بررسی و امتحان قرار بگیرد.علاوه بر آن کمتر از ۱۰ درصد از این جرثقیل های برجی گواهینامه ایمنی دارند و این یک موضوع واقعا خطرناکی است.

 

وی در خصوص اینکه آیا مهندس ناظر پروژه ها نباید در  نظارت خودشان بیش از این دقت کنند گفت: ما جلسات زیادی با این ناظرها داشتیم.گلایه های فراوانی دارند و از حقوق خودشان راضی نیستند .من تا حدودی حق را به آنها می دهم و فکر می کنم که نظام مهندسی باید برای آنها یک فکر اساسی بکند تا آنها با جان و دل سر پروژه ها حاضر شوند.

 

احمد دنیا مالی در خصوص اینکه کدام ارگان را مقصر اصلی اینگونه حوادث می داند گفت:خب مسولیت اینگونه پروژه ها با سازمان نظام مهندسی است و آنها باید پاسخگو باشند.اما ما هم نباید دست روی دست بگذاریم و شاهد این باشیم که این جرثقیل ها با جان مردم بازی کنند.

 

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی در خصوص اینکه شورای شهر تهران در خصوص اینگونه حوادث عکس العملی را نشان نمی دهد گفت:ما در یکی دو سال گذشته جلسات زیادی با سازمان نظام مهندسی گذاشتیم تا ببینیم مشکل کار کجاست.خدا را شکر اینگونه جلسات جواب داد و این حوادث کمتر از قبل شده است.

 

وی ادامه  داد:در شورای شهر تهران دغدغه های مردم مورد بحث و گفت و گو  قرار می گیرد و همه ما تمام سعی و تلاشمان این است که بتوانیم قبل از اینکه حادثه ای برای شهروندی بیفتد از قبل پیش بینی کرده باشیم .اما خب حوادثی مانند سیل و امثال آن را دیگر نمی شود کاری کرد و فقط باید آن را مدیریت کرد.

 

احمد دنیا مالی در خصوص اینکه شورای شهر تهران حتما باید چنین اتفاقاتی بیفتد تا بنشینند و برای آن تصمیم گیری کنند و چرا قبل از آن به فکر چنین حوادثی نیستند، گفت:من این موضوع را قبول دارم که در پیشگیری اتفاقات ضعف داریم. در جلسات شورای شهر مباحث مهمی مطرح می شود که هر کدام آن می تواند برای شهر تهران یک موضوع بسیار مهمی باشد. من قبلا هم گفتم که اینگونه حوادث را نمی توان پیش بینی کرد اما می توان با نظارت خوب این حوادث را کاهش داد.

 

وی ادامه داد:البته این را قبول دارم که در حادثه ی سیل می توانستیم بهتر عمل کنیم اما خب باز هم این موضوع به ما مربوط نمی شد و سازمان مدیریت بحران وظیفه داشت تا این موضوع را بررسی کند.شک نکنید که شورای شهر تهران و شهرداری نهایت تلاش شان این است که شهر تهران بدون مشکل اداره شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا