اجتماعی و فرهنگی

درخواست دفتر یونیسف در تهران از هلال احمر ایران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین کریستین وایگن معاون جدید دفتر یونیسف در دیدار با رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: ارتباط نزدیک سازمان جوانان هلال احمر با نوجوانان و جوانان باعث می‌شود تا همکاری با این جمعیت برای یونیسف از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

 

وایگن افزود: تفاوت خیلی عمده در ایران، حضور سازمان جوانان هلال احمر با طیف وسیعی از دسترسی به نوجوانان و جوانان است که در خیلی از کشورهایی که یونیسف حضور دارد به این شکل نیست و اگر هم باشد مقیاس کوچکتری دارد.

 

وی با اشاره به برنامه پنج ساله سازمان یونیسف و همکاری سازمان جوانان در بخشی از این برنامه‌ها افزود: همکاری با سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اهمیت بسیاری دارد چون دو فعالیت مرتبط با نوجوانان و آمادگی برای پاسخگویی به بحران که در برنامه پنج ساله یونیسف گنجانده شده به اصول و اهداف این جمعیت مرتبط می‌شود.

 

وایگن در خصوص برنامه پنج ساله یونیسف توضیح داد: برنامه پنج ساله یونیسف تا سال ۲۰۱۶ ادامه دارد و پس از آن برنامه جدیدی تا پنج سال آینده تصویب می‌شود و در این برنامه فرصت‌های همکاری بسیاری وجود دارد.

 

وی با اشاره به برنامه‌ مشترک دو سازمان نیز گفت: در حال حاضر چهار برنامه پیشگیری از تصادفات در میان نوجوانان و جوانان، پیشگیری از اعتیاد و ابتلا به بیماری ایدز و حمایت از کودکان در بلایا با همکاری دو سازمان در قالب برنامه پنج ساله اجرا می‌شود.

 

آموزش جوانان در پیشگیری از تصادفات اهمیت بسیاری دارد

رئیس سازمان جوانان هلال احمر در ادامه جلسه به اهمیت همکاری دو سازمان اشاره کرد و گفت: پیگیری منظمی که در این چند وقت در ایران داشتید باعث خوشحالی من است و با بررسی طرح‌ها، همکاری نزدیک دو سازمان باعث خرسندی من است.

 

دکتر مسعود حبیبی افزود: چهار برنامه مطرح شده نقاط قوت بسیاری دارد و نواقصی هم هست که باید برطرف کنیم.

 

وی با اشاره به اهمیت پرداخت به آموزش جوانان در تصادفات تصریح کرد: پژوهش در بحث تصادفات می‌تواند آمادگی جوانان ما را در مقابله با بحران تصادفات که در ایران خیلی جدی است، بسیار بالاتر برد.

 

حبیبی ادامه داد: همکاران ما برای این طرح برنامه ویژه‌ای طراحی کردند و امیدواریم با انجام شایسته آن به خصوص در آموزش به اعضا و انتقال آن به جامعه هدف در ایام نوروز و طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی بتوانیم این طرح را به عنوان الگوی مناسب در فضاهای دیگر تعمیم دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا