سیاسی

فعالیت سازمان مدیریت بحران غیر قانونی است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید مهدی هاشمی درباره عملکرد مدیریت بحران در حوادث اخیر از جمله سیلاب کن و سولقان و قیامدشت اظهار داشت: از تلفات حوادث طبیعی اخیر متاثر و متاسف شدیم.

 

وی ادامه داد: در موضوع مدیریت بلایای طبیعی پیگیری‌هایی صورت گرفته و نشان داده که متاسفانه مدیریت بحران در دستور کار مسئولان ارشد و دولت نیست و همینطور وزارت کشور نیز نسبت به این موضوع جدیت لازم را ندارند.

 

هاشمی بیان داشت: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد پاسخ قانع کننده‌ای تا کنون وجود نداشته است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه مدیریت بحران تجربه‌های گذشته را نادیده گرفته است و بحران جدی در مدیریت بحران کشور وجود دارد و همین موضوع نیز منجر به بروز افزایش تلفات حوادث طبیعی شده است. در صورتی که بخش قابل توجهی قابل پیشگیری بوده است.

 

وی درباره سیل اخیر نیز اظهار داشت: این موضوع می‌توانست دنبال شود و یکی از دلایلی که بنده استیضاح وزیر را امضا کرده‌ام عدم توجه به موضوع ستاد مدیریت بحران در وزارت کشور و بی‌توجهی به تجارت و سابقه گذشته در تهیه لایحه جدید این سازمان بوده است.

 

هاشمی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت بحران کشور به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کند گفت: قانون جدیدی برای این سازمان مصوب نشده و قانون قبلی نیز تمدید نشده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از ریاست محترم جمهور و مسئولان ارشد درخواست می‌کنیم که به این موضوع توجه جدی داشته باشد و در دستور کار خود قرار دهند.

 

هاشمی یادآور شد: با توجه به حوادث اخیر انتظار می رفت شورای عالی مدیریت بحران تشکیل جلسه می داد و گزارشی از عملکرد دستگاه‌های ذیربط ارایه و سپس تمهیدات و تصمیمات لازمه اتخاذ می‌شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا