اجتماعی و فرهنگی

وزیر ارتباطات: حمایت از تاسیس پژوهشکده‌های ICT در کشور / تولید محتوا در اولویت جدی است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمود واعظی شامگاه سه‌شنبه در نشست با فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در اردبیل اظهار کرد: از آغاز دولت یازدهم توجه جدی به تقویت زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی در توانمندی این بخش به وجود آمده به طوری که در برخی از حوزه‌ها دو تا چهار برابر فعالیت‌های انجام شده رونق گرفته اما این حرکت‌ها کافی به نظر نمی‌رسد.

وی ضعف زیرساخت‌های ابتدایی در این حوزه را در سال‌های گذشته مشهود و معلوم اعلام کرد و گفت: ما باید قدم‌های بیشتری را در توسعه این بخش برداریم چرا که نمی‌توانیم در تهران بنشینیم و کسب و کار حوزه استان اردبیل را با برخی ایده‌پردازی‌ها رونق بدهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضرورت حمایت از صاحبان ایده‌های کسب و کار را یادآور شد و افزود: ما با شناسایی مزیت‌های استانی تلاش می‌کنیم تا در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به سمت رفع مشکلات و موانع حرکت کنیم که قطعا حضور قنبری در این وزارتخانه که خود اهل اردبیل است می‌تواند ایده‌ها و کمک‌های مالی بیشتری را به این استان سرازیر کند.

واعظی مهیا کردن زیرساخت‌ها را در حوزه ICT از اولویت‌های وزارتخانه ارتباطات اعلام کرد و ادامه داد: با پیگیری‌های دولت و شخص رئیس جمهور و مصوبه مجلس منابع خوبی برای ایجاد زیرساخت‌ها و استفاده از توان سرمایه‌گذاران در این بخش فراهم شده تا نارسایی‌های استان‌های مختلف برطرف شود.

وی اولویت امسال این وزارتخانه را تولید محتوا و ارائه خدمات متنوع به ویژه به مجموعه‌های علمی و دانشگاهی اعلام کرد و گفت: از هسته‌های دانشگاه‌ها در حوزه ICT و ایجاد فرصت‌های اشتغال در این حوزه حمایت می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضرورت شکل‌گیری این هسته‌های کارآفرینی را در دانشگاه‌های فنی و مهندسی عنوان کرد و افزود: اگر در این استان ۲ هزار و ۵۰۰ شغل در این بخش فراهم آید یک ظرفیت عظیمی خواهد بود که جوانان جویای کار را به این حوزه ترغیب و تشویق خواهد کرد.

واعظی ضرورت تاسیس پژوهشکده‌های ICT را در استان‌ها به همراه افزایش تبادلات تجاری در حوزه ICT با کشور آذربایجان یادآور شد و تصریح کرد: در سفری که استاندار اردبیل به همراه فعالان اقتصادی به باکو خواهند داشت در این زمینه می‌توانند تبادلات خوبی را انجام دهند.

وی بیان کرد: ما از شرکت‌های موفق و سرمایه‌گذار در حوزه تجارت ICT حمایت می‌کنیم و آمادگی داریم تا نسبت به راه‌اندازی آزمایشگاه شبکه همراه نیز اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها به انجام برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حمایت از راه‌اندازی اپراتورهای توانمند در دانشگاه‌ها به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و همراهی بیشتر با پارک علم و فناوری در ایجاد فرصت‌های اشتغال اشاره کرد و گفت: ما نسبت به برگزاری کنفرانس بین‌المللی ICT در اردبیل مشکلی نداریم اما بر این باوریم این کنفرانس‌ها باید خروجی مشخص و محتوا و غنای خوبی داشته باشد تا برگزاری این کنفرانس‌ها فقط در حد حرف نماند.

واعظی حمایت از مراکز رشد مجازی و کانون‌های علم و فناوری را به همراه کمیته‌های استانی در این زمینه بیان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه استان اردبیل ظرفیت گردشگری بی‌نظیری دارد باید در فضاهای مجازی و سایت‌های توریسم در دنیا تبلیغات گسترده و حضوری موفق را تجربه کنیم.

وی ضرورت توانمندی پول‌گردی را در این بخش به همراه حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی یادآور شد و گفت: امروز در کشور علم به صورت بازاری آسیب‌هایی را به همراه داشته و منجر به شکل گیری پایان‌نامه‌های تکراری و کپی و پیست شده که در نقطه مقابل این پایان‌نامه‌ها  ما از پایان نامه علمی واقعی حمایت‌هایمان را انجام می‌دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا