اجتماعی و فرهنگی

آغاز سراسری ورزش صبحگاهی دانش‌آموزان از اول مهر در مدارس کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مراسم امضای تفاهمنامه اجرای نرمش صبحگاهی در مدارس سراسر کشور بین معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و شبکه رادیویی ورزش امروز با حضور مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و سید حمید قاسمی مدیر شبکه رادیویی ورزش در مدرسه ابتدایی شهید بهشتی آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران برگزار شد.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در سخنانی اظهار داشت:‌ هزاره سوم با کم‌تحرکی برای نوجوانان مواجه است و آپارتمان‌نشینی و زندگی ماشینی، حرکت را از آنان سلب کرده است؛ بحث پایین آمدن سواد حرکتی و چاقی، هشدار بزرگی به دست اندرکاران تعلیم و تربیت در جهان می‌دهد و کشور ما نیز از آن مستثنی نیست.

وی ادامه داد:‌ امروز منزل به عنوان آپارتمان، جای تحرک ندارد و فناوری‌های نوین مثل کامپیوتر،‌ اینترنت بچه‌ها را مجبور به یک جانشینی کرده که اگر تلاش نکنیم، نسل آینده به مرور دلمرده، منزوی و افسرده و مواجه با بیماری‌های قلبی و دیابت خواهد شد.

حمیدی یادآور شد: سلسله برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش را در یک رویکرد برنامه‌ای پیش‌بینی کرده‌ایم و در مدارس باید تلاش کنیم مهارت و همکاری را به دانش‌آموزان آموزش بدهیم. البته یک ساعت و نیم درس تربیت بدنی تکاپوی نیاز حرکتی آنها را نمی‌کند و نیاز به فعالیت‌های مکمل است.

به گزارش فارس، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال المپیاد درون مدرسه‌ای با حضور ۳.۵ میلیون دانش‌آموز از مهر تا اردیبهشت اجرا شد و موضوع دوم، ورزش صبجگاهی است که به اهتمام وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما از اول مهر رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای به مدارس ابلاغ شد و طرح ورزشی مسابقات دانش‌آموزی در سطوح مختلف با رویکرد مدرسه قهرمان است که حلقه اول کلاس درس، حلقه دوم المپیاد و ورزش صبحگاهی و حلقه سوم مدرسه قهرمان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا