شورای شهر

دولتمردان باید از نخبگان در راستای تولید علم و تبدیل به فناوری حمایت کنند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مرتضی طلایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید علم گفت: یکی از فرمایشات رهبر این بود که از نشانه‌های رشد و توسعه یافتگی و قطع وابستگی به بیگانگان و رسیدن به استقلال ،تولید علم و فناوری است. در این راستا به هر میزان به تولید علم توجه و بتوانیم علم را به فناوری تبدیل کنیم تا فرایندی ایجاد شود که در زندگی و آینده ما تاثیر گذار باشد می‌توان گفت موفق عمل کردیم.

وی افزود: بنابراین اصلی ترین وظیفه دولتمردان ما حمایت از این امر است چرا که ما هر چه قدر در تولید علم و فناوری سرمایه گزاری کنیم هزینه به شمار نمی‌آید.

طلایی ادامه داد: اگر به این اصل اعتقاد داشته باشیم که استفاده از فناوری‌ها و تولیدات علمی دانشجویان در دانشگاه‌ها می‌تواند نیاز های ما را برآورده سازد می‌توانیم در راستای دستیابی به درآمد های پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: مدیریت شهری به عنوان دولت محلی بستر مناسبی برای به کار گیری فناوری‌های نوین و ابتکارات نخبگان است و در این راستا باید ساز و کاری در مدیریت شهری به وجود آید تا زمینه استفاده از این مهم فراهم شود.

طلایی خاطر نشان کرد: زمانی که بتوانیم امکان ارائه خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها را به وجود آوریم، توانسته‌ایم در راه رسیدن به استقلال گام برداریم.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم شرایطی را فراهم آوریم که نخبگان بتوانند در حوزه مدیریت شهری محصولاتشان را ارائه دهند و همچنین مدیریت شهری نیز بتواند به نخبگان جامعه نیاز هایش را بگوید و بر اساس این نیازها نخبگان نوآوری‌های خود را ارائه دهند ،حمایت از تولید داخل شکل گرفته است. به بیان دیگر یک رابطه دوسویه بین مدیریت شهری و نخبگان نیاز است تا حمایت از نوآوری‌ها خلاقانه و فناوری‌های تولید داخل شکل بگیرد.

طلایی گفت: امروز مشکلی اصلی که در کشور وجود دارد این است که زمینه به کار گیری اختراعات و ابتکارات وجود ندارد و ما در شورای شهر باید به دنبال ساز و کاری باشیم که زمینه حمایت و استفاده از فناوری در مدیریت شهری به عنوان مدلی موفق در کشور به وجود آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا