شورای شهر

اختصاص ۱۲ درصد بودجه به بازپرداخت وام ها و دیون شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در حوزه ماموریت فرهنگی و اجتماعی پیشنهاد هزار و ۳۹۸ میلیارد تومانی شهرداری به هزار و ۴۷۹ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است؛ اظهار داشت: ما در حوزه ماموریت فرهنگی و اجتماعی در بخش ساخت و ساز و عمرانی بودجه پیشنهادی شهرداری تهران را رشد داده ایم.

وی با اشاره به کاهش بودجه حوزه ماموریتی حمل و نقل و عمران نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری توضیح داد: در این حوزه از بخش عمرانی و احداث اتوبان ها و بزرگراه ها کاسته و به حوزه مترو و اتوبوس اضافه کرده ایم. به طوری که بودجه این حوزه ماموریتی از ۵ هزار و ۴۱۵ میلیارد تومان پیشنهاد شهرداری به ۵ هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان رسیده است. 

چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در این بین تاکید کرد: با وجود آنکه بودجه پیشنهادی شهرداری در این حوزه ماموریتی کاهش پیدا کرده اما نه تنها کمبود متعادل را در مترو اعمال نکردیم بلکه در مترو بالعکس بودجه را افزایش داده ایم.

در ادامه علیرضا دبیر با اشاره به نگاه فراکمیسیونی رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری گفت:‌بودجه این حوزه ماموریتی از ۲ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان پیشنهاد شهرداری به ۲ هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان رسیده است.

وی اظهار داشت: بودجه حوزه ماموریتی ایمنی و مدیریت بحران از ۵۵۸ میلیارد تومان به ۵۳۴ میلیارد تومان و بودجه حوزه ماموریتی شهرسازی و معماری از ۵۰۳ میلیارد تومان به ۴۶۸ میلیارد تومان رسیده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد:‌ در حوزه ماموریتی مدیریت و هوشمندسازی که مربوط به کمیسیون برنامه و بودجه است بیشترین کاهش را معادل ۱۵۰ میلیارد تومان داشتیم و بودجه این حوزه ماموریتی را که شامل بازپرداخت وام ها؛ املاک؛ دیون؛ حقوق و دستمزد می شود از ۷ هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان به ۷ هزار و ۲۶ میلیارد تومان رسانیدم. 

دبیر در ادامه در خصوص نحوه توزیع بودجه در حوزه واحدهای اجرایی توضیح داد:‌ رشد بودجه ماموریتی حوزه فرهنگی و احتماعی در بودجه مناطق دیده شده و بودجه اضافه شده برای بافت فرسوده و مددسراها به بودجه معاونت ها تزریق شده است.

به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه بعد از جداکردن املاک از حوزه ماموریتی مدیریت و هوشمندسازی و برگرداندن آنها به حوزه های ماموریتی؛ بودجه با برنامه ۵ ساله مقایسه شده است که نتیجه آن نشان می دهد بر اساس برش دوم برنامه ۵ ساله باید ۱۲ درصد از بودجه به حوزه ماموریت فرهنگی و اجتماعی اختصاص می یافت که شورای شهر پیشنهاد ۹ درصدی شهرداری را به ۱۰ درصد افزایش داده است. 

علیرضا دبیر جوزه های جمل و نقل و ترافیک را با ۳۹ درصد؛ حوزه ایمنی و مدیریت بحران را با ۳ درصد؛ حوزه شهرسازی و معماری را با ۳ درصد و همچنین حوزه مدیریت و هوشمندسازی را با ۱۶ درصد دقیقا مطابق با برنامه ۵ ساله دوم دانست و گفت: در حوزه خدمات شهری از عدد ۱۸ درصد حدود ۶ دهم درصد از برنامه عقب هستیم.

وی تاکید کرد: با این وجود در بازپرداخت وام ها رشد داشتیم و در حالی که باید ۱۰ درصد بودجه به این بخش اختصاص می یافت بازپرداخت هزار و ۹۰۰ میلیارد از دیون و سررسید وام ها در بودجه دیده شده تا ۱۲ درصد بودجه به این بخش اختصاص داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا