شورای شهر

روزهای هوای پاک تنها یک شعار توخالی نباشد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی چمران در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه امروز روز هوای پاک نامیده شده است گفت: یکی از معضلات کشور ما آلودگی هوا است و شاهد آن هستیم که در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، کرمانشاه و اهواز با آلودگی هوا مواجه هستند.

چمران افزود: بنده نیز فردا مسافرتی در خصوص یک اجلاس باید به اهواز داشته باشم که هنوز مشخص نشده است که به دلیل آلودگی شهر اهواز این مسافرت انجام شود یا خیر.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه برای کاهش آلودگی هوا و ریزگردها یک حرکت جهادی نیاز است، گفت: باید از ورود ریزگردها از کشور همسایه به کشور خودمان جلوگیری کنیم و در داخل کشور نیز تمهیدات لازم اتخاذ شود.

چمران گفت: هوای تهران به صورت دائمی مشکل‌ دارد و موجب می‌شود که شهروندان با بیماری‌های متفاوتی روبه‌رو شوند.

وی با تأکید بر اینکه روزهای هوای پاک تنها یک شعار توخالی نباشد گفت: هوای پاک نخستین چیزی است که هر انسان به آن نیاز دارد و می‌توانیم هوای تهران را اصلاح کنیم و راه‌حل‌های ‌آن نیز مشخص است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: برای کاهش این آلودگی گسترش و توسعه مترو در دستور کار قرار گرفته است و در بررسی بودجه شهر تهران نیز رقم‌های خوبی برای مترو پیش‌بینی شده که امیدواریم دولت نیز بر اساس مصوبه خود برای کمک به مترو اقدام کند تا هوای سالم را برای شهروندان تهران به وجود بیاوریم.

چمران با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش کاهش آلودگی هوا از هزینه‌های بهداشتی و یارانه‌های دیگر می‌کاهد گفت: موضوع کاهش آلودگی هوا یک سرمایه‌گذاری سودآور است و می‌تواند در کاهش هزینه‌های دیگر کمک کند.

وی به سالروز قیام مردم تبریز اشاره کرد و گفت: فردا ۲۹ بهمن سالروز قیام مردم تبریز است و یاد و خاطره آنها را گرامی می‌داریم. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا