اجتماعی و فرهنگی

ساخت ۶ درمانگاه و یک بیمارستان در عتبات عالیات با کمک خیّران ایرانی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدعلی مرعشی در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر و معاون مشارکتهای مردمی مجمع خیرین سلامت برگزار شد گفت: ۶درمانگاه و یک بیمارستان با کمک خیرین در عراق ساخته می شود.

وی ادامه داد: ۳ درمانگاه در کربلا، ۲ درمانگاه در نجف، یک درمانگاه در کاظمین و یک بیمارستان در کربلا احداث می شود. به گفته وی، هزینه ساخت این مراکز درمانی از سوی مجمع خیرین سلامت و کمک های مردمی تأمین می شود.

مرعشی همچینین به احداث یک بیمارستان در نجف از سوی هلال احمر ایران اشاره کرد و گفت: این بیمارستان مخصوص بیماری‌های گوش، حلق و بینی است و بیمارستان دیگری که قرار است در کربلا نیز احداث شود مرتبط با گوش و حلق و بینی است.

در ادامه این نشست، فرحناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر به جمع آوری کمک‌های مردمی برای ساخت این ۶ درمانگاه و یک بیمارستان از روز پنجشنبه اشاره کرد و گفت: ۵۹۷ ایستگاه و ۷۴۵ پایگاه با مشارکت ۲۳۲۱ داوطلب کمک‌های مردمی را در سراسر کشور جمع‌آوری می‌کنند.

وی تأکید کرد: در این طرح تنها وجوه نقدی دریافت می‌شود و شهروندان می‌توانند کمک‌های خود را از طریق ۱۴۲۰ صندوق مستقر در پایگاه‌ها و ایستگاه‌ها و کارتخوان‌های سیار کنار صندوق‌ها پرداخت کنند یا اینکه کمک خود را به شماره حساب ۷۰۰۰۸۰۰۰۴ در بانک رفاه کارگران واریز کنند. رافع هدف اولیه احداث چنین درمانگاه‌هایی را ارائه خدمت به زائران حسینی و هدف دوم را خدمت به مردم عراق عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: احداث درمانگاه و بیمارستان در عراق بحث توریسم سلامت را در ایران رونق می‌دهد. همچنین سید محمد طباطبایی معاون مشارکتهای مردمی مجمع خیرین سلامت گفت: با وجودی که زائرانی که به عراق می‌روند از بضاعت مالی متوسطی برخوردار هستند ما سعی داریم با ارائه خدمات رایگان اسباب آرامش آنها را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: مراحل ساخت این درمانگاه‌ها و بیمارستان با تهیه نقشه آغاز شده و با واریز کمک‌ها ساخت آن نیز شروع می‌شود. در ادامه بار دیگر مرعشی در مورد هزینه‌های درمان در این درمانگاه‌ها گفت: در مناسبت های خاص ما از زائران هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم اما در ایام دیگر بخشی از هزینه‌های درمان را عتبه عراق تقبل می‌کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در مورد نحوه اداره بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های موجود در عراق گفت: فرمول‌های مختلفی برای اداره این مراکز داریم و آنهایی که ملک ما هستند به صورت ۱۰۰ درصد، توسط مرکز پزشکی هلال احمر ایران اداره می‌شوند و آنهایی که مشترک با هلال احمر عراق هستند به صورت هیأت امنایی اداره خواهند شد.

وی تاکید کرد: اما بیمارستانهایی که با کمک خیرین ساخته می‌شود تنها به وسیله ایرانیان اداره خواهد شد. مرعشی در مورد اینکه چرا خدمات بیماری‌های چشم و گوش و حلق و بینی در این بیمارستانها ارائه خواهد شد، گفت: دلیل اول این است که بیماری‌های چشمی و گوش و حلق و بینی در عراق زیاد است و دلیل دوم این است که بیماری‌های دیگر نیاز به مراقبت های پس از درمان دارد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: برای مراقبت‌های پس از درمان لازم است نیروهای ما در عراق دائماً مستقر باشند اما برای بیماری‌های چشم و گوش و حلق و بینی نیاز چندانی به مراقبتهای پس از درمان نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا