سیاسی

تمدید مذاکرات برای پخته شدن بحث‌ها و کاهش اختلافات بود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی لاریجانی در دومین روز سفر به استان یزد در حاشیه حضور در منزل مرحوم یحیی‌زاده در جمع خبرنگاران، گفت: کم آبی به موضوعی مهم برای اغلب استان‌ها تبدیل شده و تنها مسئله یزد نیست بلکه استان‌هایی مانند خراسان، سمنان و قم نیز با همین وضعیت مواجه‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای رفع این مشکل طراحی‌هایی صورت می‌گیرد که یکی از این راه‌کارها انتقال آب از سایر کشورها بوده که اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

دکتر لاریجانی افزود: راهکار دیگر کنترل و مهار آب است که برای آن در بودجه منابع مناسبی در نظر گرفته شده البته مهار آب‌ها علاج درد استان‌های مرکزی مانند یزد نیست.

وی ادامه داد: برای برخی استان‌ها هم بحث انتقال آب از دریا مطرح است که البته باید شیوه شیرین کردن و انتقال آن را ابتدا مشخص کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل کم آبی تنها محدود به ایران نیست افزود: کشورهای دیگر منطقه هم به دلیل تغییرات آب و هوایی دچار خشکسالی شدند لذا مشکل کم آبی را پیگیری می‌کنیم.

رئیس نهاد قانونگذاری در رابطه با دلایل تمدید مذاکرات نیز گفت: در شرایط فعلی که در برخی از مواضع مذاکرات احتیاج به بررسی بیشتر وجود دارد و موارد اختلاف در میان است عجله کردن در تصمیم‌گیری معقول نیست.

وی گفت: دلیل تمدید مذاکرات پخته شدن بحث‌ها و کاهش اختلافات است که می‌توان آن را اقدام درستی محسوب کرد.

 
 
 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا