اجتماعی و فرهنگی

تکمیل خدمات بهداشتی برای ۱۰ میلیون حاشیه نشین تا پایان سال آینده

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی اکبر سیاری درباره زمان اجرای فاز بهداشتی طرح تحول سلامت توضیح داد: فاز بهداشتی طرح تحول سلامت خیلی وقت است که شروع شده ظاهراً رسانه ها خبر ندارند. این بخش از طرح تحول سلامت شامل ۶ طرح و ۸ پروژه است.

 

وی گفت: یکی از بخشهای آن ارائه خدمات بهداشتی برای بیش از ۱۰ میلیون نفر ساکنان حاشیه شهرهاست که فقط یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آنها حاشیه نشینان شهر مشهد هستند.

 

وی در پاسخ به پرسش فارس درباره کیفیت خدماتی که به حاشیه نشینان ارائه می شود گفت: برای حاشیه نشینان پزشک مستقر نمی شود بلکه یک نفر کارشناس مراقبت از سلامت خواهد بود که وظیفه رسیدگی به سلامت ۴ هزار نفر را در حاشیه شهرها به عهده خواهد داشت.

 

سیاری درباره زمان کامل شدن ارائه این خدمات برای حاشیه نشینان نیز گفت: ارائه خدمات بهداشتی و مراقبت از سلامت برای حاشیه نشینان شروع شده و فکر می‌کنم تا پایان امسال یا سال آینده تکمیل شود.

 

معاون بهداشتی وزیر بهداشت ادامه داد: علاوه بر خدمات بهداشتی به حاشیه نشینان و ورود واکسن پنجگانه به شبکه بهداشتی کشور، گسترش خدمات بهداشتی در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر نیز بخشی از فاز بهداشتی طرح تحول سلامت است.

 

وی گفت: برنامه پزشک خانواده نیز فعلاً در دو استان فارس و مازندران اجرا می شود که جزئی از فاز بهداشتی طرح تحول سلامت محسوب می شود.

 

سیاری ادامه داد: افزایش آگاهی به مردم برای خودمراقبتی از سلامت نیز بخش دیگری از فاز بهداشتی طرح تحول سلامت است که در حال اجراست.

 

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: طرح تحول بهداشتی ۸ پروژه پشتیبان نیز دارد که شامل بازسازی و نوسازی ۱۹۵۵ خانه بهداشت در روستاها، تعمیر ۸۸۴ مرکز بهداشتی- درمانی، تجهیز ۱۹۵۸ مرکز بهداشتی دیگر، ایجاد ۱۴۴۸ خانه برای زیست پزشکان مقیم در مناطق محروم و ایجاد ۶۸۳ مرکز خدمات دندانپزشکی در شبکه بهداشتی کشور است.

 

وی گفت: علاوه بر آن تعداد داروهای موجود در شبکه بهداشتی-درمانی کشور از ۴۴۰ قلم به ۲۴۰۰ قلم افزایش پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا