بوستان‌های تهران فضاهای مناسبی برای پیاده روی دارند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی با تاکید بر اینکه موقعیت جغرافیایی شهر تهران به گونه ای است که دو اقلیم کوهستانی و کویری را با هم دارد، گفت: ایجاد فضای سبز و در کنار آن فضای ورزشی و فرهنگی در شهری مانند تهران نسبت به لندن که آب و هوای همیشه مرطوب دارد، دشوارتر است اما شهرداری تهران چنین بستری را به صورت مطلوب فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه تهران شهری برای تحرک خودروها نیست بلکه شهری برای انسان است، افزود: توریست های خارجی که برای بازدید تهران به ایران سفر می کنند و تعدد این فضاها را می بینند دچار شگفتی می شوند.

امرودی با اشاره به اینکه شهرداری تهران در راستای حساس سازی شهروندان نسبت به سلامت  خود تلاش می کند، تصریح کرد: برای مردم و شهروندان تهرانی به سلامت خود و خانواده شان اهمیت بیشتری بدهند باید فرهنگ سازی انجام شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر گسترش فضای سبز در تهران باید با فرهنگ سازی در این زمینه همراه شود؛ چون وقتی افراد به خاصیت این مسئله پی نبرند نمی توانند از این فضاها استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، پل طبیعت و پیاده روهایی که در خیابان های قدیمی و جدید تهران مانند باب همایون و منوچهری ساخته شده نمونه هایی برای گسترش این فرهنگ دانست تاکید کرد: تمام دبیرستان های دخترانه و باغ ها و پارک های شهر تهران مجهز به تجهیزات ورزشی اختصاصی برای پیاده روی هستند.

وی گفت: ۱۳۰۰ بوستان با مساحت بالای ۵ هزار متر در شهر تهران وجود دارد که همگی فضای مناسبی برای پیاده روی دارند اما باید مردم را برای استقبال از این فضاها برای سلامتی تشویق کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا