شورای شهر

اعتراض سالاری به قراردادهای مبهم شهرداری تهران/ حتی نزدیکان قالیباف هم نگران شده اند

به گزارش شورا‌آنلاین، محمد سالاری در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری، گفت: تقاضا می‌کنم از معاون برنامه‌ریزی و یا شهرداری تهران نگرانی‌هایی را که در خصوص عقد قراردادهای جدید در شهرداری تهران است پاسخ دهند. شهردار تهران در جلسه‌ای صراحتا اعلام کردند که دستور داده شده هیچ قراردادی که به ماه‌های آتی بر می‌گردد توسط شهرداری تهران امضاء نشود.

وی افزود: در حال حاضر مجموعه گزارش‌های متعددی در خصوص عقد قراردادهای جدید می‌رسد که ما را نگران کرده است و افرادی از نزدیکان شهردار فعلی نیز نسبت به این موضوع نگران شده‌اند اما شهردار تهران پاسخی نمی‌دهد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: مصداق‌هایی از این قراردادها توسط این افراد به ما ارائه می‌شود. امیدواریم این روند متوقف شود چرا که این موضوع به آرامش شهر باز می‌گردد.

سالاری با اشاره به صحبت‌های واگذاری اردوگاه شهید میرحسینی به وسعت ۷۰ هکتار در منطقه ۲۲، افزود: متاسفانه قراردادهایی در سازمان املاک و مستقلات شهرداری بدون مبلغ و زمان امضا شده است که نیازمند پیگیری است.

وی ادامه داد: در خصوص پردیس تهرانپارس نیز که به بانک شهر واگذار شده با وسعت ۱۵ هکتار بانک شهر درصدد واگذاری آن به غیر از طریق مناقصه است. این موارد باید پاسخ داده شود چرا که این نگرانی جدی برای شهروندان و نمایندگان شورای شهر تهران در دوره پنجم وجود دارد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تاکید کرد: قرارگاه امام رضا (ع) چیست و چه افرادی هستند. امیدواریم نسبت به این موضوع پاسخی داده شود چرا که واقعیت این است که امروز هر کجای شهر که می‌رویم می‌گویند قرارگاه امام رضا در حال امضای قرارداد است.

سالاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نگرانی کتاب‌فروشی‌ها و انتشاراتی‌ها نسبت به افتتاح باغ کتاب اشاره کرد و افزود: این مجموعه ظرفیت بسیار عظیمی است لذا تقاضا می‌کنم که توسط شهرداری این نگرانی‌ها جواب داده شود. اگر این مجموعه می‌خواهد در جهت تقویت بخش دولتی باشد بی‌تردید کتاب‌فروشی‌ها تعطیل خواهند شد.

وی خطاب به رییس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: هر چند که باغ کتاب در طرح جامع اراضی عباس‌آباد بوده اما این مساله ملاک اجرایی شدن این مجموعه نیست چرا که باید در برنامه‌های سالانه این موضوع به تصویب می‌رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا