شورای شهرصفحه اصلی

چمران: بابت آلودگی هوا شرمنده مردم می شویم

/خبرنگار: سعید زاهدی/

رئیس شورای شهر تهران گفت: تقاضای بنده از رئیس مجلس و دولت این است که در این مسأله دقت کافی را داشته باشند. به جای افزایش اعتبار وزارت بهداشت برای درمان، از مشکلات آلودگی هوا جلوگیری کنیم.

به گزارش شوراآنلاین، مهدی چمران در حاشیه یکصد و نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز در ابتدا نطق پیش از دستور یکی از اعضا قرائت خواهد شد و پس از آن یک فوریت انتخاب حسابرسان شهرداری و بررسی اساسنامه سه سازمان نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین جانشین فرماندهی بسیج به مناسبت هفته بسیج در جلسه امروز شورای شهر تهران حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در روزهای اخیر گفت: در این شرایط به ازای اذیت شدن تک تک شهروندان، شرمنده می‌شویم. آنچه باید رخ دهد به خوبی رخ نداده و آلودگی هوا باعث شده تا شاهد مشکلات تنفسی شهروندان باشیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا و شهرداری تلاش‌های خود را برای توسعه و بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی کرده‌اند و همکاری دولت نیز در این بخش بسیار مطلوب بوده، افزود: در ساخت واگن‌های مترو و خرید اتوبوس‌های برقی اقدامات خوبی انجام شده است. در معاینه فنی خودرو نیز برنامه‌ریزی بسیار خوبی صورت گرفته و مسائل دیگر را باید ۲۰ و چند سازمان مسئول پیگیری کنند.

چمران با بیان اینکه دستگاه‌ها اذعان دارند که بودجه برای مدیریت آلودگی هوا پیش بینی نشده است، تاکید کرد: باید اعتبارات لازم برای این موضوع پیش‌بینی شود تا به نتیجه برسد. تقاضای بنده از رئیس مجلس و دولت این است که در این مسأله دقت کافی را داشته باشند. به جای افزایش اعتبار وزارت بهداشت برای درمان، از مشکلات آلودگی هوا جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: از زمان بهره‌برداری متروی پرند اطلاعی ندارم و هر زمانی که برنامه تنظیم شود، به بهره‌برداری خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا