اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

شورای پنجمی‌ها در انتخاب شهردار دقت نداشتند/ واگذاری املاک شهرداری در دوره فعلی شهری

به گزارش شوراآنلاین، ناصر امانی معاون برنامه‌ریزی و امور شورا در دوران قالیباف و کاندیدای شورای شهر ششم در نشست خبری در باره موضوع انتخاب شهردار در پایتخت اظهار داشت: آمده‌ایم که مردم را به خاطره خوش ۱۲ سال مدیریت جهادی ببریم. تهران در آن زمان سربلند بود و شهردار پایتخت رتبه هشتمین شهردار جهان را داشت.

وی افزود: در تلاش هستیم که برای مدیریت شهری بعدی از ترکیب جوانان و افراد باتجربه استفاده کنیم. این درحالی است که شورای پنجمی‌ها در انتخاب شهردار دقت لازم را نداشتند و در چند سال اخیر چندین بار شهردار و سرپرست برای پایتخت انتخاب شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور شورا در دوران قالیباف اظهار داشت: قطعا با انتخاب درست و دقت مردم در انتخابات فصل جدیدی در حوزه مدیریت کشور و شهر رقم خواهد خورد و با شعار دوباره خدمت، تهران سربلند حضور پیدا کرده‌ایم.

امانی مدیریت شهری گذشته مورد حمایت‌ها دولت‌ها قرار نگرفت، گفت: این مسأله سبب نشد که خدمت رسانی به تهرانی‌ها متوقف شود.

وی تصریح کرد: توسعه تهران و آبادانی آن  و همچنین اخذ جوایز متعدد از توفیقاتی بود که در گذشته حاصل شد و اهالی رسانه نیز بسیار به این موضوع اذعان دارند و در صورتی که به حوزه جدید مدیریت شهری راه یابیم، تلاش خواهیم کرد هر هفته یا هر ماه یک دستاورد جدید برای تهرانی‌ها داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور شورا در دوران قالیباف اظهار داشت:  اعضای فعلی شورای شهر شعار دادند که با همسویی دولت اتفاق خوبی در شهر رخ خواهد داد، ولی این چنین محقق نشد و حتی شهردار نتوانست سهم دولت را در بخش حمل و نقل عمویمی دریافت کند.

معاون برنامه‌ریزی و امور شورا در دوران قالیباف با اشاره به تحقیق و تفحص صورت گرفته توسط شورای شهر تهران از شهرداری گذشته گفت: در فرایند تحقیق و تفحص شهرداری گذشته نیز بنا بر قانون باید از مدیران قبل دعوت و در نهایت گزارش تحقیق و تفحص گزارش می‌شد که متاسفانه این مسئله به صورت یک طرفه توسط شورای شهر تهران قرائت شد و حتی ما نسبت به این موضوع معترض بودیم و آن را اعلام کردیم.

امانی درباره تأیید صلاحیتش در این دوره از انتخابات شوراها گفت: تأیید صلاحیت افراد یک فرآیند قانونی دارد و این فرآیند برای سایر کاندیداها انجام می‌شود و بنده نیز در این بخش از طریق فرآیند قانونی تأیید صلاحیت شدم و به هیچ عنوان بنده و سایر همکارانم در لیست شورای ائتلاف هیچ مذاکره‌ای را با افراد نداشته‌ایم و مراجع قانونی ۵ گانه صلاحیت بنده را تأیید کرده‌اند.

وی در مورد گزینه‌های احتمالی شهرداراینده  تهران گفت: هنوز هیچ گمانه‌زنی‌ای در این زمینه انجام نگرفته است و باید ابتدا ترکیب شورا مشخص شود و در زمان مقرر شهردار تهران انتخاب خواهد شد.

امانی درباره ماجرای  املاک واگذار شده گفت: در این دوره نیز تعدادی از املاک واگذار شده و این کار بر اساس فرآیند قانونی صورت گرفته و منعی هم ندارد.

وی بیان داشت: در دوره گذشته هم بخشی از این املاک نیز در اختیار کارمندان و پرسنل شهرداری تهران بر اساس ضوابط به صورت اجاره‌ای قرار گرفته بود و این موضوع در همه ادوار انجام می‌شود و به این شکل نبوده که این املاک به فردی فروخته شده باشد و تمام این فرآیند بر اساس قانون و سازمان املاک و آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران انجام گرفته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا