سیاسی

اعضای شورا مرفهینی هستند که نماینده مردم طبقه متوسط به حساب نمی آیند!/چرا هزینه طرح ترافیک ۳۰۰ درصد افزایش یافته است؟

به گزارش شورا‌آنلاین، موسی الرضا ثروتی افزود: بی شک وجود شورا و مشورت کردن منجر به تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان خواهد شد, مردم با انتخاب نمایندگان کارآمد یا غیر کارآمد سرنوشت خود را رقم می زنند و نوع زندگی خود را در مدت معلوم تعیین می کنند.

وی با تاکید بر انتخاب سیاسی و لیستی نمایندگان شورای شهر تهران خاطر نشان شد: موضوع تشکیل شوراها از منظر بنیانگذار انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت بود لذا شوراها در قانون اساسی از جایگاه ویژه ای برخوردارند، بنحوی که قوانین مترقی درباره ویژگی ها و چگونگی اجرای قوانین در شورا به رشته تحریر درآمده است. هر چند قوانین مناسبی درباره شوراها اتخاذ ونوشته شده اما باید به این نکته توجه کنیم که آیا مردم به توانایی، ظرفیت وپتانسیل  افرادی که راهی شورای شهر می شوند و چگونگی انتخاب آنها دقت می کنند؟

ثروتی گفت:متاسفانه براساس آمارها می توان گفت انتخاب اعضای شوراها در شهرهای بزرگی چون تهران براساس دیدگاه های سیاسی است؛ انتخاب ها لیستی است و افراد فارغ ازسنجش توانایی ها به مردم معرفی می شوند، شاید وقت و فرصت کافی برای شناخت مردم باقی نمی ماند که شناخت کافی از منتخبین خود داشته باشند اما به هر جهت شناخت نمایندگان خود بسیار ضروری است.

 ثروتی دراین باره افزود: متاسفانه با توجه به اینکه مردم قادر به شناخت و تمیز دادن اعضای شورای شهر متخصص وبا تجربه نیستند انتخاب هایی صورت می گیرد که بعضا در آن انحرافاتی صورت می گیرد براین اساس است که کسانی وارد شورا می شوند که نتیجه انتخاب های لیستی وسیاسی هستند که متاسفانه مصیبت بزرگی برای شهر است که دامن گیر کلانشهرها بخصوص تهران پایتخت جمهوری اسلامی شده است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه اعضای شورای شهر از طبقه رفاه زده جامعه هستند تصریح نمود: نمایندگان شورای شهر نماینده مردم طبقه متوسط به پایین نیستند؛ آنها از طبقه ی رفاه زده ای راهی شورای شهر شده اند که متوجه درد جامعه نمی شوند.

وی بیان کرد: اعضای شورای پنجم در زمره طبقه اجتماعی ثروتمندی هستند که رفاه طلب هستند بنابراین انتظار همراهی وهمدردی با مردم در مشکلات وآلام از آنها بیهوده است. تصویب طرح ترافیک با افزایش ۳۰۰درصدی از شاهکارهای اعضای رفاه زده شورای شهر است که هرگز نمی توانند درد ومحدودیت و کمبودهای مالی مردم را درک کنند.

وی دراین باره گفت: هرگز نباید جملات امام راحل (ره) را فراموش کنیم که افرادی برای مدیریت جامعه باید راهی شورا یا مجلس شورای اسلامی شوند که طعم درد، فقر ومحرومیت را چشیده باشند وسطح زندگی آنها متوسط به پایین باشد تا بتوانند برای جامعه تصمیمات خوبی اتخاذ کنند. 

وی ادامه داد: بنده در مجلس به آقای عارف گفتم چرا هزینه طرح ترافیک ۳۰۰ درصد افزایش یافته است؟

به گفته ثروتی، متاسفانه منتخبین  شورای شهر تهران که منتخبین لیستی هستند از مرفهینی هستند که نه برای خدمت گزاری به مردم بلکه برای جناح و حزب خود خدمت می کنند.

وی ادامه داد: در حالی که باید افرادی انتخاب می شدند که از جامعیت، عقلانیت شمولیت، تجربه و تخصص برخوردار باشند، چرا نمایندگان شورا قادر به انتخاب شهردار کارآمدی نیستند آش آنقدر شور شده که آقای کرباسچی نیز به این موارد گله دارند که اعضای شورای شهر افرادی را برای شهرداری تهران انتخاب کرده اند که از گروه های سیاسی مختلف معرفی شده اند و تجربه کار شهری ندارند!

وی با ناکارآمد خواندن مجلس های نمایشی گفت: تعریف اعضای شورای شهر از شهردار, فردی چون آقای نجفی بود که مدیریت پشت میز نشینی داشت نه مدیری جهادی.

وی گفت: مدیریتی که نه تنها ختم به حرکت خاصی در شهر نشد بلکه در نهایت به خیانت کردن به ماندن در مدیریت و استعفایی ختم شد که دو ماه از آن گذشته شهر همچنان بدون شهردار بین زمین وهواست. نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه انتخاب اعضای شوراها در شورای اسلامی شهرهای بزرگی چون تهران سیاسی است و دچار انحرافات بسیاری شده بنحوی که برخی شورا را محلی برای پرش های سیاسی و تقویت جایگاه سیاسی خود در جامعه می دانند.
منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا