ورزشی

خیز همزمان برای کرسی بسکتبال و ورزش جانبازان/ انتخابات یا بلیت بخت آزمایی؟!

به گزارش شورا‌آنلاین، عجیب اما واقعی… ثبت نام همزمان برای کسب کرسی ریاست فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین و بسکتبال! اتفاقی عجیب و البته تاسف بار که شاید بیش از پیش، پرده از وضعیت اسفبار مدیریت حاکم بر ورزش و البته سرمایه های مدیریتی ورزش ایران بر می دارد.

به اینکه مدیری با سابقه ریاست بر فدراسیون ناشنوایان کاندیدای ریاست ورزش جانبازان و معلولین می شود،  ایراد و اشکالی وارد نیست اما وقتی که نام همین مدیر در بین اسامی ثبت نامی کاندیداهای فدراسیون بسکتبال نیز دیده می شود، قضیه کاملا فرق می کند و سوالات و ابهامات زیادی در ذهن مخاطب شکل می گیرد. اینکه چطور و با چه ادله و توجیهاتی یک مدیر ورزشی بصورت همزمان برای تکیه زدن به کرسی دو فدراسیون کاملا موازی و بدون نقطه مشترک خیز بر داشته است؟ اولین برداشت از این اتفاق این است که روح و تفکرات غیرحرفه ای بر بسیاری از مدیران ورزش کشور حاکم است و البته نمایان شدن انگیزه های پشت پرده ای که قطعا وجه مشترک بسیاری از مدیران این روزهای ورزش ماست!

وقوع چنین رفتار و اتفاقاتی گواه این واقعیت است که بودن به هر قیمتی در صحنه مدیریتی ورزش و استفاده از فرصتی که ویترین پر زرق و برق ورزش در اختیار این مدیران می گذارد، انگیزه اصلی بسیاری از مدیرانی است که اینچنین برای رسیدن به کرسی ریاست و دیده شدن، به هر ریسمانی چنگ می اندازند و تیری در تاریکی رها می کنند.

پرتاب چنگک و قلاب چندسر برای صید رندومی و فله ای کرسی های مدیریتی و عدم نیاز به تخصص، تجربه و سابقه، تحصیلات، و بسیاری متر و معیارهای تعرف شده در علوم مدیریتی، بدون شک مختص مدیریت ورزش ایران است و قطعا مشابه چنین رفتار غیرحرفه ای را در هیچ کجای دنیا نمی توان مشاهده کرد و مثال زد. 

اتفاقی که این روزها در قبال انتخابات فدراسیون های ورزشی بسکتبال و جانبازان و معلولین افتاده، خاطرات ثبت نام های عجیب و غریب ریاست جمهوری را زنده می کند که به افراد مختلفی از قشر لیدر فوتبال، نگهبان کارخانه، کارگر ساختمانی و لوتی ها این فرصت را داد تا بدون توجه به داشته هایی مدیریتی، فنی و تخصصی خود، شانس شان را برای کسب کرسی نفر اول دولت امتحان کنند! 

وقوع چنین رفتاری از سوی مدیران ورزش کشور که مختص این یک نمونه نیست و بارها در انتخابات های مختلف ورزش دیده شده و قطعا در آینده هم موارد مشابه آن دیده خواهد شد، ضمن زیر سوال بردن ماهیت واقعی برگزاری انتخابات های سطوح مختلف ورزشی، تصویری از بلیت های بخت آزمایی را در اذهان عمومی ترسیم می کند که شاید آن ها را نیز برای ثبت نام در انتخابات های آتی وسوسه کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا