مدیریت شهری

اقدامات ویژه فضای سبز منطقه ۲ شهرداری

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو ، مهران جندقی معاون امورشهری و محیط زیست منطقه با اعلام این مطلب اظهار داشت : هرس درختان چندین ساله ، با نظارت اداره فضای سبز منطقه و همکاری نواحی ۹ گانه به منظورزیباسازی منظر شهری، جوان سازی، فرم دهی و همچنین ایجاد دید کافی برای رانندگان در تقاطع های اصلی و فرعی به ویژه در کمربندی های معابر اصلی و فرعی  و بوستان های سطح منطقه  انجام می شود.

وی افزود: انجام عملیات هرس موجب افزایش طول عمر درختان و درختچه ها ، نیاز به آب کم ،حجم سبزینگی متناسب با نوع وسن درختان وهمچنین عامل مهمی برای تقویت شاخه های جدید می شود.

جندقی در خصوص میزان و شدت هرس درختان در فضای سبز شهری گفت: در هرس درختان به عواملی نظیر نوع گونه گیاهی، سن درخت، موقعیت مکانی درخت، درجه سلامت درخت، زمان هرس، فرم دهی اولیه درختان در سال های اولیه کاشت توجه می شود. و عملیات بازپیرایی و هرس درختان و درختچه های سطح بلوارها، میادین، رفیوژها و بوستان ها در یک برنامه زمانی منسجم به ادارات فضای سبز نواحی ۹ گانه ابلاغ شده و در این طرح درختانی که با کابل های برق در تماس هستند پس از اعلام نظر کارشناسان عملیات هرس فرم دادن بر روی درختان سطح منطقه انجام  می شود.

وی تاکید کرد: گروه های عملیات هرس درختان باید نکاتی نظیر ضد عفونی کردن وسایل وادوات هرس درختان ،استفاده از چسپ مخصوص باغبانی ،جمع آوری وانتقال سریع سرشاخه ها،رعایت نکات ایمنی ومجهز نمودن کارگران برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی را رعایت نمایند.

به گفته وی هرس درختان در زمستان به شادابی آنان در بهار سال آینده می‌انجامد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا