استان

مناسب‌سازی معابر برای معلولان در دستور کار شهرداری‌ یزد

به گزارش شورا‌آنلاین، سیدرضا خادمی ضمن بیان این مطلب، گفت: در استان یزد طی سال گذشته و هفت ماهه سال جاری ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر در تصادفات مصدوم و مجروح شده‌اند که بسیاری از آنها تا پایان عمر دچار نقص حرکتی خواهند بود.

وی افزود: این آمار علاوه بر معلولان مادرزاد یا معلولیت هایی که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در کارگاه‌ها حادث می‌شود، رقم فزاینده‌ای را تشکیل می‌دهد و ما را با جامعه‌ای معلولیت زا مواجه می‌سازد که باید برای آرامش و رفاه این گروه اجتماعی تدابیری در جهت مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ها و اماکن عمومی و خصوصی اتخاذ شود.

خادمی با اشاره به قوانین متعدد و کارآمدی که در این زمینه وجود دارد، از ابلاغ چک لیست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای مناسب‌سازی شهرها توسط شهرداری‌ها یاد کرد و گفت: برای پیگیری این امور ستادهای شهرستانی در سطح استان یزد با مشارکت فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها تشکیل شده است .

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری همچنین با اشاره به نشست مشترک اخیرخود با رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، نقش این سازمان را در جهت اجرایی کردن الزامات مناسب سازی برای مجتمع‌های تجاری، مسکونی و اماکن عمومی نظیر پاساژها، بسیار مهم توصیف کرد.

خادمی گفت: تلاش مهندسان طراح و ناظر عضو سازمان در جهت ایجاد رمپ‌ها و مناسب‌سازی آسانسورها، سرویس‌های بهداشتی و مشابه آنها برای معلولان طی سال‌های اخیر شایان توجه بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا