سیاسی

کارکنان شهرداری باید سامندهی شوند نه اخراج/ نیروهای مازاد فقط مختص مترو نیستند

به گزارش شورا‌آنلاین، علیرضا رحیمی درخصوص اظهارات معاون شهرداری تهران مبنی براینکه برخی در شهرداری کارت می زنند و می روند، گفت: یکی ازمشکلات و چالش های  شهرداری نیروی انسانی خارج از ظرفیت و مازاد بر نیاز است، در شرایطی که حجم بیکاری در قشر فارغ التحصیلان نرخ بالایی داشته و یکی از رنج های جامعه بیکاری جوانان است؛ نیروی بسیار در شهرداری مورد قبول و پسندیده نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: شهرداری درحال حاضر مواجه با شرایطی است که کاری برای برخی کارمندان وجود ندارد،  یا به تعبیری ضد بهره وری عمل می شود، بنابراین این موضوع یکی از چالش های شهردار تهران و شورای شهر بوده و ساماندهی نیروی کار درشهرداری و مترو نیاز به یک برنامه منسجم دارد.

وی با بیان اینکه نیروی خارج از ظرفیت تنها محدود به مترو نیست، تصریح کرد: در شهروند، همشهری و سازمان های وابسته به شهرداری نیز موارد متعددی از نیروهای اضافه بر نیاز وجود دارد، متاسفانه این مسئله نوعی تحمیل هزینه بر شهر و شهرداری تهران است؛ ضمن اینکه این مسئله تضییع فرصت ها نیز محسوب می شود؛ بنابراین ساماندهی کارمندان شهرداری یکی از اولویت های شهرداری در حوزه منابع انسانی است.

رحیمی با تاکید براینکه در هرسال می توان ۵ تا ۱۰ درصد از نیروهای مازاد شهرداری را تعیین تکلیف کرد، گفت: هدفگذاری در ساماندهی نیروهای شهرداری درتحقق اهداف موثر است، البته ساماندهی نیروی کار به معنای اخراج نیست؛ اگر ساماندهی بهینه انجام شده و یک بهره وری علمی برای این موضوع تعریف شود؛ می توان از ظرفیت این نیروها در بخش های دیگر استفاده کرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان اینکه واگذاری خدمات شهرداری به بخش خصوصی در سال های قبل انجام شده است، افزود: متاسفانه این اقدامات چون ضابطه مند نبوده، مفاسدی را به وجود آورده است، بنابراین برای واگذاری ها باید ضوابط خاص و آیین نامه مودونی را در نظرگرفت، البته در شرایط فعلی واگذاری ها نباید عجولانه صورت گیرد؛ از این رو درحال حاضر اولویت واگذاری ها نبوده و باید در گام اول نیروهای کاری را تعیین تکلیف کرد.

رحیمی با بیان اینکه ساماندهی نیروهای مازاد شهرداری نیازمند همفکری میان شورا ومدیران شهری است، تصریح کرد: واگذاری ها تنها یک راه برای ساماندهی است، امامی توان با افزایش بهره وری، فعالسازی ظرفیت های خاموش در شهرداری و  درحوزه های مختلف خدمات شهری، از این نیروها با هدف کارآمدی بیشتر استفاده کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، گفت: نیروهای مازاد از نوع کارگر ساده نبوده و دارای تحصیلات قابل قبولی هستند، بنابراین باید با یک مدیریت درست آنها را به سمت بهره وری سوق داد، ضمن اینکه تشکیل سازمان خصوصی سازی شهرداری نباید عجولانه انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا