سیاسی

درخواست مافی برای ابطال حکم تعلیق سپنتا نیک‌نام از شورای شهر یزد

به گزارش شورا‌آنلاین، پروانه مافی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: در هفته‌های اخیر شاهد بودیم که عضویت سپنتا نیک‌نام منتخب شورای پنجم شهر یزد طی حکمی به صورت موقت تعلیق شد. این حکم توسط دیوان عدالت اداری و بر حسب نظر شورای نگهبان مبنی بر خلاف شرع بودن تبصره یک ماده ۲۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، ابلاغ شده است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به تبصره یک این ماده، گفت: حکم تعلیق موقت ایشان اکنون به مسئله‌ای ملی بدل شده و سوالات متعددی را در افکار عمومی به وجود آورده که نیازمند دریافت پاسخ مناسب است. چگونه یک فرد در حالی که عضو شورای چهارم شهر یزد بوده و صلاحیت وی از مجرای قانونی مربوطه برای ورود به شورای پنجم تایید شده اکنون بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات، فاقد صلاحیت شناخته می‌شود؟

وی افزود: چگونه می‌شود همه طیف‌ها و جریان‌های فکری با وجود اختلافات فکری و سلیقه‌ای در این مسئله خاص هم‌نظر باشند و لغو عضویت ایشان را غیرقانونی بدانند؟ چرا با وجود همه این ابهامات، نشانی از رفع ابهام و پاسخگویی به مردم توسط نهادهای ذیربط وجود ندارد؟ در حکومت‌رانی مطلوب نمی‌توان و نباید نسبت به مسائلی که به نوعی سرنوشت جامعه به آن گره خورده توضیح نداد و هزینه‌های روحی روانی بی‌دلیل افزایش داد.

مافی ادامه داد: حضور یک نفر زرتشتی در شهری که اقلیت شهروندانش زرتشتی هستند نه تنها معقول بلکه از منظر حکم‌فرمایی مطلوب و لازم است. مسئله مدیریت و ولایت غیرمسلمان بر مسلمان هم مردود است. این چالش هر چه زودتر حل شود یا در سطح شورای حل اختلاف یا مجمع تشخیص موضوع را حل و فصل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا