اجتماعی و فرهنگی

قالیباف: ۱۲ سال شهردار تهران بودم و هرگز از هنرمندان استفاده ابزاری نکردم

به گزارش شورا‌آنلاین، محمد باقر قالیباف در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم شهر بیان کرد: بسیار خوشحالم که در این جشن کنار شما حضور دارم. هنرمندانی چون خانم علو سرمایه گان کشور ما هستند. خانم علو نقش مادری برای همه مردم ایران دارند. برای ایشان سلامتی و سربلندی را از خداوند خواستارم.

محمد باقر قالیباف افزود: همه هنرمندان عزیز و همه اهالی هنر در کلان‌شهرها با پیچیدگی و سختی‌هایی زندگی می‌کنند و این کلان‌شهرها نیازمند خصلت‌هایی هستند که بتوان کیفیت زندگی را ارتقاء داد؛ خصلت‌هایی چون کرامت و مدارا، بیش از هرچیز نیازمند یک روح لطیف و فهم بالا است و برای رسیدن به این خصلت‌ها هنر و هنرمندان نقش برجسته‌ای دارند.
 

وی ادامه داد: امروز در همه کلان‌شهرهای دنیا آسیب‌ها و مشکلاتی چون فقر، بیکاری، اعتیاد و حاشیه‌نشینی را می‌بینیم که چالش‌هایی جدی هستند و بخش اعظمی از این چالش‌ها ریشه در فقر فرهنگی دارند و برای حل‌شان هنرمند است که می‌تواند با اثر خودش جهان را زیباتر کند و انسان را داناتر نشان دهد.
 

قالیباف با اشاره به این‌که "من به عنوان مدیری که سال‌ها در بخش مدیریت شهری بودم، از سال ۸۴ مبنای کار را بر رویکرد فرهنگی و اجتماعی گذاشتم"، بیان کرد: من خداوند را شاکر هستم که در زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در شهر تهران اتفاق‌های جدی و مهمی افتاده است؛ چه در سینما، چه در تئاتر، چه ایجاد سالن‌هایی برای آیین‌ها، چه در کتابخانه‌ها که این روند را از مقیاس محله تا عرصه ملی داشته‌ایم و برای مثال ما امروز ۷۵ کتابخانه شبانه‌روزی داریم که به آن باید باغ کتاب را هم اضافه کنیم.
 

وی اظهار کرد: ما سعی کردیم انجام وظیفه کنیم و این کارها در حد بضاعت ما بوده است. امیدواریم وظیفه ما را با تمام کاستی‌ها قبول کنید. من در تمام مدتی که کار کردم همه تلاشم این بوده که سلائق شخصی خودم، توقعات بی‌جا و رفتار ابرازی و سیاست‌زدگی را در عرصه هنر نداشته باشم. بلکه به عنوان یک خدمتگزار تا جایی که توانستم کار کنم تا گامی رو به جلو بردارم و امیدوارم شما جوانان فعالیت‌های خود را در همه عرصه‌ها ادامه دهید و افتخارهای بیشتری را برای ایران‌زمین به ارمغان آورید.

شهردار تهران افزود: بنده به عنوان یک خدمتگذار در مجموعه مدیریت شهری از آغاز فعالیت مبنای کار را بر رویکرد فرهنگی و اجتماعی در شهرداری گذاشتم. امروز خداوند بزرگ را شاکرم که در زیر ساخت های فرهنگی و هنری شهر تهران امروز به رشد چشمگیری دست پیدا کرده ایم. 

قالیباف ادامه داد: اگر به تعداد صندلی‌های سینما، سالن های تئاتر، سالن های نمایشی و آئینی، مراکز فرهنگی محلات، کتابخانه ها و سایر زیر ساخت‌های فرهنگی نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که از سطح و مقیاس محله تا مقیاس ملی و جهانی اتفاقات بزرگی در شهر تهران رخ داده است. به عنوان مثال در عرصه کتاب تا پیش ازاین تنها ۷۵ کتابخانه در شهر تهران وجود داشت اما از ۷۵ کتابخانه به ۴۰۰ کتابخانه رسیده ایم که تنها ۷۵ کتابخانه شبانه‌روزی است؛ اخیرا باغ کتاب نیز افتتاح شده است که بدون شک در مقیاس جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: البته این به معنای تکمله کارهای نیست، این به عنوان بضاعتی است که از ما بر می آمد. خوشحالم که در این سالهایی که شهردار تهران بودم به هیچ عنوان نگاه ابزاری به عرصه هنر نداشتم، همیشه خدمت گزار بوده و هستم. آرزو می کنم همیشه کشورمان در عرصه هنر بدرخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا