شورای شهر

شورای شهر در موضوعات کلان مدیریت شهری آن طور که توقع است اقدام نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد سالاری در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات پیش از دستور، اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس مطالعاتی درباره درآمدهای ناپایدار شهرداری‌ها و جمعیت‌پذیری در کلانشهرها و موضوعاتی مثل آلودگی هوا، کاهش کیفیت زندگی و موارد دیگر داشته است.

وی ادامه داد: دولت طی ۶ ماه گذشته لایحه‌ای را درباره کلانشهرها ارائه داده است که از سوی وزارت کشور و وزارت اقتصاد دارایی این موضوع در حال پیگیری است.

سالاری افزود: یکی دیگر از موضوعات قانون جامع مدیریت شهری است که هم اکنون در حال بررسی است و گزارشات خوبی در این خصوص نداریم.

وی گفت: اخیراً نیز انتقال پایتخت از سوی دولت ابلاغ شد و وزارت راه و شهرسازی موظف شد این موضوع را پیگیری کند.

سالاری خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفته است در محدوده فرودگاه امام خمینی به وسعت ۱۳ هزار و ۷۰۰ هکتار مجتمع‌های تجاری را ایجاد کند لذا شورای اسلامی شهر تهران با توجه به جایگاهی که دارد باید فعال‌تر عمل کند و در موضوعات کلان مدیریت شهری شورای شهر آن طور که انتظار می‌رود اقدام نکرده است بنابراین پیشنهاد داده می‌شود اتاق فکری در شورای اسلامی شهر تهران مرتبط با مدیریت شهری تشکیل شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره هتل فرشته، اظهار داشت: در خصوص این هتل اخباری مطرح است و در دو هفته گذشته رسانه‌ها و سایت‌ها مطالبی را در خصوص این هتل منتشر کرده‌اند که بعضی از این مطالب صحیح و بعضی دیگر غلط است.

وی گفت: در خصوص این هتل بررسی جامعی انجام داده‌ایم و در جلسه اخیر نیز شهردار منطقه و مالک حضور داشتند و مباحث مورد بررسی قرار گرفت.

سالاری گفت: این هتل ۴۶ طبقه دارد و مصوبه کمیسیون ماده پنج نیز برای آن لحاظ شده و دو گذر ۱۸ و ۱۲ متری نیز دارد و در کل تخلف خاصی در این هتل صورت نگرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا