ورزشی

خادم: پیش بینی نتایج درست نبود

به گزارش شورا‌آنلاین، رسول خادم درباره حضور کشتی‌گیران در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: این مسابقات یک تورنمنت فنی مناسب برای آزاد و فرنگی‌کاران ایران بود. در این تورنمنت اکثر کشتی‌گیران ما این فرصت را پیدا کردند تا با کشتی‌گیران درجه یک، درجه ۲ و برتر وزن خودشان در دنیا رقابت کنند و توسط کادر فنی ارزیابی شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با یک فاصله کوتاه مسابقات آسیایی و بازی‌های کشورهای اسلامی را داشتیم، کادر فنی تیم‌های ملی مجبور بودند دو تیم را در هر دو رشته، برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی اختصاص دهند که البته این موضوع به استثنای میثم نصیری بود که در هر دو مسابقه حضور داشت.

خادم تصریح کرد: پیش‌بینی می کردیم که حداقل ۴ و حداکثر ۶ مدال طلا در هر دو رشته در این مسابقات داشته باشیم که توانستیم ۵ مدال طلا را به دست بیاوریم که نتیجه بدست آمده، نسبتا با ارزیابی که ما از حضور تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در این مسابقات داشتیم، همخوانی داشت.

وی تاکید کرد: جدا از جایگاه فنی تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی آذربایجان که از مدعیان درجه یک کشتی دنیا و رقبای اصلی ما محسوب می‌شوند، امتیاز میزبانی آذربایجانی‌ها و مناسبات بسیار جدی که این کشور با حمایت دولتمردان خود توانسته در ۱۵ سال گذشته در اتحادیه جهانی کشتی و مجموعه فضای داوری کشتی دنیا بدست آورد، فضای رقابت با حریفان اصلی را برای کشتی‌گیران ایرانی حساس‌تر کرده بود.

خادم اظهار داشت: حضور مکرر رئیس جمهور آذربایجان و اعضای خانواده وی در مسابقات کشتی که البته بسیار هم ارزشمند و حائز اهمیت بود نیز، فضای سنگینی در رقابت‌ها را برای سایر کشتی‌گیران، بویژه کشتی‌گیران ایرانی که رقبای اصلی تیم آذربایجان بودند، ایجاد می‌کرد و به نوعی در این مسابقات، رقابت با کشتی‌گیران آذربایجانی دشوارتر از حد معمول شده بود.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع به نظر می‌رسد بازی‌های کشورهای اسلامی بعنوان یک تورنمنت بین‌المللی در کشتی آزاد و فرنگی، یک فرصت مناسب برای ارزیابی کادرهای فنی تیم‌های ملی، از نفرات شاخص خودشان در اوزان مختلف و یا برخی از نفرات که جزء پشتوانه‌های جوان و حتی با تجربه ما هستند و باید در چنین مسابقاتی ارزیابی شوند را فراهم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا