شورای شهر

واکنش شورای شهر تهران به انتشار فیلم مونتاژ شده جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی

به گزارش شورا‌آنلاین، متاسفانه از بحث مفصلی که مهندس چمران در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح ساخته ، فیلمی مونتاژ شده و گزینشی در یکی از سایت های وابسته به شورای عالی معماری و شهرسازی منتشر شده است که کاملا غیر منصفانه و دور از اخلاق است.

در یک بحث تخصصی که توسط مهندس چمران راهها و حالات مختلف برخورد با عباس آباد توضیح داده شده ،به صورت گزینشی و بدون آنکه به مخاطب پیامی داده شود، قسمت هایی از فیلم انتخاب و سخنان اصلی که اعتراض به ساخت ساختمان بلندمرتبه بانک مرکزی و عدم جلوگیری شورای عالی معماری و شهرسازی از این تخلف است حذف، و سخنان جناب وزیر نیز بدون آنکه پاسخی داده باشد ، پخش می ‏گردد .

در این جلسه بحث اصلی بر سر آنست که T.O.D و بانک مرکزی نباید ساخته شود. در صورتی که سال قبل با نامه شورای اسلامی شهر تهران ، یعنی قبل از ورود شورای عالی شهرسازی به این موضوع، T.O.D متوقف و اصلا ساخته نشده است . و در جلسه مذکور تازه یک مشاور، طرح خود را برای اعضاء ارائه کرد که با مخالفت مهندس چمران با ساخت آن مواجه شد.
اعتراض بعدی چمران در این جلسه به ساختمان بانک مرکزی است که شورای عالی با مسامحه و بدون پرداختن به این موضوع از کنار آن گذشت. متاسفانه در فیلم این موضع گیری های علمی و منطقی، توسط جناب وزیر با مسائل شهر تهران و سایر پروژه های خاص با طنز و شعر در هم آمیخته می شود و همه این مباحث را تقطیع کرده و با زیر نویسی تبلیغاتی علیه شهردار و با بکار بردن الفاظی فاجعه آمیز موضوع را کاملاً تبلیغاتی و انتخاباتی کرده اند که این خلاف و دون شأن و جایگاه یک نهاد رسمی کشور مانند شورایعالی شهرسازی و معماری است. 

به هر حال موضوع عباس آباد و تبدیل تپه های آن به فضایی زیبا و مفرح به رغم چند مورد ساختمانهایی که در آنجا نمی بایست ساخته میشد بحث مهمی است که در آینده مفصل به آن پرداخته خواهد شد، و این ساختمانهای بیجا که شامل وزارتخانه، استانداری، اداره و بانک می باشند همه دولتی اند و متاسفانه هم اکنون فضای سبز عباس آباد را به انبوهی از پارکینگ های اتومبیل تبدیل کرده اند. بنابراین بحث اصلی این موضوع است که عده ایی می خواهند در فضای انتخاباتی جامعه،این قانون شکنی ها و مسامحه ها را وارونه جلوه دهند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا