اجتماعی و فرهنگی

در تهران توجه خوبی به نیاز زنان شده است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین لیلا سن در نخستین همایش زنان و زندگی شهری اظهارکرد: توجه به جنسیت یکی از موضوعاتی است که از سال ها قبل در سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در توسعه پایدار شعرها مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از قوانین و عرف های اجتماعی شکل گرفته در شهرها بر مبنای جنسیت است، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم سیاست های شهری مناسبی را برنامه ریزی کنیم، برای گسترش این عقاید به کمک های دولتی و سایر نهادهای اجتماعی نیاز است.

لیلا سن با بیان اینکه ۱۷ موسسه در این زمینه در شهرهای مختلف جهان فعالیت های موثری داشته اند، بیان کرد: عمده فعالیت این موسسه ها در شهرهای مختلف دنیا در حوزه های آموزشی، بهداشت، برابری و آزادی است. تمامی جوامع باید زنان و فعالیت های آنها را به رسمیت بشناسد.

وی با اشاره به فعالیت هایی که در سال های اخیر در شهر تهران انجام شده است، یادآور شد: هرچند تهران قدم های موثری را در جهت توجه به نیازهای زنان برداشته است اما راه زیادی در پیش دارد.

سن با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در تهران تاکید کرد: برگزاری چنین همایشی جسارت بزرگی بود که متخصصان دانشگاهی و مدیران اجرایی شهر تهران داشتند.

وی گفت: امیدوارم که چنین همایشی هر سال در تمام شهرهای دنیا برای توجه به مسائل و مشکلات و نیازهای زنان اجرا شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا