مدیریت شهری

افزایش استاندارد ایمنی حمل و نقل ریلی درون شهری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  و به نقل از مدیریت ارتباطات و اموربین المللی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران، مهندس علی عبدالله پور، قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه نداشتن یک استاندار جامع در صنعت مترو یکی از دغدغه های اصلی مدیرعامل در شرکت بهره برداری مترو تهران است، گفت: با ۹۵۰ نفر ساعت کار در کارگروه ویژه تدوین استاندارد موفق شدیم بخش سوم استاندارد ملی ایمنی را تنظیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه این بخش از استاندارد، شامل الزامات تجهیزات ایمنی، امدادرسانی، پیشگیری و مقابله با حریق و دود است گفت: هدف از این کار ایجاد یک مرجع علمی  برای تمام قطارهای شهری کشور است.


عبدالله پور ادامه داد: این استانداردها را در ۵ بخش تعریف کرده ایم که دربخش اول آن الزامات ایمنی ایستگاه ها، تونل، پایانه ها و مراکز فرمان مورد بررسی قرار گرفته است و این بخش ها تا پایان سال آماده دریافت کدهای استاندارد می شوند.


وی افزود: الزامات ایمنی ناوگان و قطار، الزامات تجهیزات ایمنی و امداد رسانی ، پیشگیری و مقابله با حریق و دود، الزامات تدوین دستور العمل های ایمنی بهره برداری و شرایط اضطراری و الزامات تدوین دستورالعمل های ایمنی، نگهداری و تعمیرات از دیگر بخش های این استاندارد است.


قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه تدوین استاندارد ملی سیستم های حمل و نقل ریلی درون شهری با همکاری نمایندگان قطارشهری کل کشور و محوریت مدیریت کیفیت و ایمنی شرکت بهره برداری مترو تهران انجام شده است خاطر نشان کرد: عمل به این استاندارد می تواند باعث یکپارچه شدن سیستم ریلی درون شهری کشور و ارتقاء سطح ایمنی در آن شود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا